Jak nalákat lidi do vašeho startupu? Třeba chozením bosky
22. 4. 2016

Jak nalákat lidi do vašeho startupu? Třeba chozením bosky

Založili jste ještě během studia startup, přežili jste první začátky a začínáte pomalu růst. K tomu potřebujete schopné a motivované lidi. Kde je najít? A jak je přesvědčit, že právě vaše začínající firma jim toho může nabídnout víc než velké korporace? Podle HR specialistek Dany Havlíčkové a Silvie Kafkové máte už jednu výhodu v kapse: jste startup. Právě ty dnes mladé a talentované lidi lákají stále víc. Své tipy pro hledání lidí do startupů nabídli obě personalistky během na semináři JIC ENTER

Začněte dobrým inzerátem

Proto, abyste k sobě někoho přilákali, musíte začít dobrým inzerátem. To, jak dnes takový inzerát vypadá, je podle Dany Havlíčkové kvůli velké konkurenci zásadní. „Od roku 2007 je na pracovním trhu nejvíce nabídek a vzniká tak obrovský přetlak oproti poptávce. Perete se o každého schopného člověka. Už inzerátem se musíte odlišit,“ vysvětluje HR specialistka. Přitom si stačí otevřít jobs.cz, největší pracovní portál u nás a 90% nabídek je jako přes kopírák. Definují obsah práce, očekávání firmy a co uchazeči nabízí. To však nestačí. Startupů vzniká denně spousta, proč by tedy ti nejlepší měli pracovat právě u vás? 

Startup znamená konec byrokracie

Vytváříte si vlastní podnikání, vytváříte tedy i vlastní pravidla. Zkuste si říct, co vám samotným by se ve vaší vysnění práci líbilo. Rádi byste si zahráli kulečník, kdykoli se vám zachce? Chodili ve firmě bosky, nebo po obědě uhasili žízeň pivem? Všechno je možné. Vy jste ti, kteří určují, jak se u vás ve firmě budou zaměstnanci chovat. Mladé lidi dnes otravuje zažitá byrokracie ve velkých firmách, která znamená třeba na minutu přesný příchod do práce, používání čipových karet na docházku a jiná pravidla. Odlište se a ukažte světu, že ve vašem startupu to může jít i jinak. A pak vaše skvělá nová pravidla nezapomeňte viditelně prodat v inzerátu i na samotném pohovoru. 

Peníze motivují jen chvíli

Lidé samozřejmě pracují proto, aby si vydělali peníze. Ty je však dokážou motivovat jen do určité hranice a jen po velmi krátkou dobu. Myslete proto na to, jaké nefinanční benefity můžete svým zaměstnancům jako startup nabídnout. Ať už to bude flexibilní pracovní doba, permanentka do fitness centra nebo to, že pravidelně jako šéf jednou měsíčně uvaříte vašim zaměstnancům něco dobrého na zub. 

Kde hledat správné lidi?

K tomu, aby k vám do firmy někdo přišel na pohovor, potřebujete taky vhodná místa, kam vyvěsit inzerát. Zapomeňte na drahé personální agentury. Kromě jobs.cz rozhodně vsaďte na Linkedin, který by měla mít každá firma a také na Facebook. Obě sociální sítě vám nabídnou možnost oslovit různé lidi, navíc za minimální náklady. Vyvěste také inzertní letáčky na fakultách a zmiňujte se o vašem startupu před kamarády i známými. Čím více sítí rozhodíte, tím větší množství uchazečů nalákáte. Pomoci vám díky náborovém nástroji Jobote, který prošel akcelerátorem JIC STARCUBE, můžou i samotní kolegové. 

Zajímají vás další tipy, které se vám v začátcích podnikání můžou hodit? Sledujte akce v rámci seminářů JIC ENTER nebo StartupClub v kalendáři akcí na webu JIC