GRiT: řešení pro jednorožce
7. 12. 2021

GRiT: řešení pro jednorožce

Faktury, objednávky, doklady – pro spoustu firem jedna z věcí, která bere drahocenný čas. A právě to už několik let řeší brněnská firma GRiT. To, že je jejich řešení úspěšné, dokazuje i seznam významných zákazníků – Rohlík, MALL, Alza. A dalších 2,5 tisíce firem. V oblasti elektronické výměny dat je GRiT lídrem na českém trhu – a jako první u nás také vše převedl do cloudu.

Chytrá technologie od GRiTu pokrývá celý proces od poptávek, přes objednávky a fakturaci i další navazující procesy – tok peněz i samotnou logistiku. Celý dodavatelsko-odběratelský řetězec zahušťuje tak, že jsou objednávky i dodávky naprosto přesné, přehledné a pružné. Výsledek? Odběratelé mají objednané zboží rychle, dodavatelé peníze na účtu brzy. Začněme u první výhody firmy GRiT, a tím je automatizace toku dokladů.

Rychle a efektivně v praxi

Automatizace toku dokladů pomohla třeba i Rohlíku na jeho cestě stát se prvním českým jednorožcem. K tomu, aby vám kurýr mohl předat tašku s čerstvě upečenými rohlíky, nedávno sklizenou zeleninou, čerstvým masem a včera snesenými vajíčky, musí proběhnout kolečko poptávek, předběžných objednávek, závazných objednávek, zaslání faktur, dodacích listů a dalších kroků. Navíc je portfolio dodavatelů velmi pestré – od velkých výroben až po farmáře v holínkách – a ti všichni používají různé (či žádné) systémy.
 

„Třeba taková velká mlékárna má většinou svůj systém. Malý zemědělec, který své zboží prodává na trzích, nic takového nepotřebuje. Těm proto dodáváme webové řešení. V mobilní aplikaci tak farmář vidí objednávku od Rohlíku na dvě tuny mrkve, potvrdí ji a jde ji rovnou sklidit na pole,“ vysvětluje CEO společnosti Lubomír Veselý princip toho, co GRiT klientům nabízí. Jejich systém ORiON je to, co propojuje všechno dohromady. Ať už je to Pohoda, Money, Helios nebo SAP, ORiON vše dokáže „simultánně přeložit“. „Jsme takový efektivní pošťák s velmi rychlou přidanou hodnotou. Každý z těch ERP systémů vyplivne data z faktury v jiném formátu, kterému systém příjemce většinou nerozumí. Náš ORiON pak konkrétní data zjednodušeně nasype do těch správných řádků,“ vysvětluje Lubomír Veselý.  

 

Umělá inteligence šetří čas

Ne vždycky jsou vstupní data ve formátu strukturované faktury. Často mohou být ve formě tabulek, obrázků nebo naskenovaných poznámek. I takovým datům umí dát v GRiTu strukturu. „Všechna data, která vnikají nestrukturovaně v Excelu, Wordu, PDF a jiných formátech, posíláme k přečtení umělé inteligence. Ta pak data – s velmi vysokou úspěšností 98 % – opět přeloží do řeči konkrétního systému,“ vysvětluje Lubomír Veselý princip služby iNVOiCE FLOW, která zásadně zrychluje zpracování faktur.
 

Služba jako přidaná hodnota
 

GRiT zároveň počítá i s tím, že malý zemědělec postupně vyroste. Spolu s firmou může růst i řešení ERP systému na míru. GRiT pak jen webové rozhraní převede a integruje do tohoto systému. Je tedy schopen dynamicky měnit produkt podle potřeby dodavatelů. „Byli jsme první, kdo přišel s myšlenkou udělat software WMS (Systém řízení skladu) jako službu a převést ji do cloudu. Všichni kolem nás si klepali na čelo a říkali: s tímhle nemůžete uspět. A stačilo setrvat,“ usmívá se Lubomír Veselý, když popisuje fungování systému LOKiA. Právě charakter „služby” odlišuje GRiT od možné konkurence a zákazníci si toho velmi cení. Právě „službu“ vnímají zákazníci jako přidanou hodnotu gritovské technologie. Rohlík si proto brněnskou firmu vybral i jako svého partnera pro vstup na zahraniční trhy.

Když hledáte někoho, kdo podnikání rozumí

Máte vlastní produkt nebo službu? Věříte, že s ním můžete ve světě uspět? To dává smysl! A my vás v tom podpoříme. Pro začínajícího podnikatele máme vlastní konzultanty, pro pokročilého byznysmena zase zkušené experty z celé republiky. Jsme tu pro vás a jdeme s vámi do neznáma.

GRiT + Roger = zdravé cashflow pro dodavatele

„Pokud je všechno nastaveno správně, vy víte jistě, že máte doklad správně, můžete si dovolit udělat proti němu finanční operace,“ vysvětluje Lubomír Veselý, proč GRiT navázal spolupráci s fintechovým startupem Roger. Po dohodě se zákazníky mu poskytuje doklady v maximální přesnosti. Roger proti nim umí nabídnout financování a zásadně tak zkrátit splatnost – například z devadesáti dnů třeba jen na tři.

V JICu má GRiT dobrého partnera

GRiT patří bezesporu k jedné z nejzajímavějších jihomoravských fintech firem. I to je důvod, proč patří do portfolia klientů JICu. „V JICu cítím především partnera, který umí uchopit myšlenku a dostat ji do komunity firem – a to nejen těch jihomoravských,“ zamýšlí se Lubomír Veselý. Současně oceňuje propojování s ostatními firmami. „Přiznáváme navenek i sobě, že nejsme experti na všechno a JIC nás – v pozitivním slova smyslu – konfrontuje s protistranami. Mluvit s lidmi na podobných pozicích dává člověku takovou mentální očistu a zralost v tom, že dělá věci v nějakém souladu a kvalitě,“ uzavírá Lubomír Veselý.