Brno chce propojit kreativce s firmami pomocí kreativních voucherů

19. 10. 2015

Ne všechny firmy doceňují přínos kreativních oborů pro svůj byznys. To se může změnit. Brno chystá pro jihomoravské firmy JIC Kreativní Voucher, které na spolupráci s kreativci přispějí až 100 tisíci korunami.

Jak to bude fungovat? Firmy si vyberou z připravené kreativní galerie zkušené profesionály a podají žádost o dotaci na společný projekt. Může se jednat o redesign produktu nebo třeba návrh nového vizuálního stylu společnosti. Vylosované spolupráce dostanou jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů v maximální výši 100 tisíc korun.

Magistrát města Brna na vouchery přispěl částkou 4 miliony korun. Zařadil se tak po bok měst jako je Manchester nebo Salzburg, kde tamní samospráva povzbuzuje propojení firem s umělci, marketéry nebo architekty formou kreativních kreditů.

Kreativní galerii JIC otevře od 2. listopadu. Budou se do ní moci přihlásit jihomoravské agentury, studia  i freelanceři z kreativních oborů, minimálně s pětiletou praxí. Firmy budou moci první žádosti o spolupráci podávat od 1. února 2016. Vouchery zástupci města i JIC vylosují v dubnu 2016.

Za projektem stojí zkušenosti JIC ze spolupráce s regionálními technologickými společnostmi. V rámci koučinku firem experti naráží na podceňování designu, marketingu i prezentace produktů a služeb. Sdílnější internetové stránky nebo nápaditější zpracování materiálů přitom přinášejí nové zákazníky. Kreativní vouchery by měly pomoci prohloubit spolupráci společností orientovaných na technologie a pracovníků využívajících především pravou mozkovou hemisféru.