Brno chce propojit kreativce s firmami pomocí kreativních voucherů
19. 10. 2015

Brno chce propojit kreativce s firmami pomocí kreativních voucherů

Ne všechny firmy doceňují přínos kreativních oborů pro svůj byznys. To se může změnit. Brno chystá pro jihomoravské firmy JIC Kreativní Voucher, které na spolupráci s kreativci přispějí až 100 tisíci korunami.

Jak to bude fungovat? Firmy si vyberou z připravené kreativní galerie zkušené profesionály a podají žádost o dotaci na společný projekt. Může se jednat o redesign produktu nebo třeba návrh nového vizuálního stylu společnosti. Vylosované spolupráce dostanou jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů v maximální výši 100 tisíc korun.

Magistrát města Brna na vouchery přispěl částkou 4 miliony korun. Zařadil se tak po bok měst jako je Manchester nebo Salzburg, kde tamní samospráva povzbuzuje propojení firem s umělci, marketéry nebo architekty formou kreativních kreditů.

Kreativní galerii JIC otevře od 2. listopadu. Budou se do ní moci přihlásit jihomoravské agentury, studia  i freelanceři z kreativních oborů, minimálně s pětiletou praxí. Firmy budou moci první žádosti o spolupráci podávat od 1. února 2016. Vouchery zástupci města i JIC vylosují v dubnu 2016.

Za projektem stojí zkušenosti JIC ze spolupráce s regionálními technologickými společnostmi. V rámci koučinku firem experti naráží na podceňování designu, marketingu i prezentace produktů a služeb. Sdílnější internetové stránky nebo nápaditější zpracování materiálů přitom přinášejí nové zákazníky. Kreativní vouchery by měly pomoci prohloubit spolupráci společností orientovaných na technologie a pracovníků využívajících především pravou mozkovou hemisféru.