Customerscore.io: Zákazníci SaaSových firem v bavlnce
Šťourat se v datech a hledat v nich souvislosti? To Tomáše Horáčka – jednoho ze spoluzakladatelů startupu Customerscore.io – bavilo vždycky. Už jako produktový manažer řešil, jak efektivněji pracovat se zákazníky a prioritizovat, koho oslovit dřív kvůli možnému odchodu nebo naopak upsellu. „Brzy mi došlo, že tohle řeší spousta firem v mém okolí,“ vzpomíná na začátky startupu Customerscore.io CEO Tomáš Horáček. Po večerech naprogramoval jednoduchý prototyp, který nejdřív ověřil s relevantními SaaS firmami na trhu, a se kterým se startup dostal i do EIT Digital Acceleratoru. Podmínka programu? Založit sročko. A tak se do podnikání – s podporou JICu – pustili naplno.
Hned na úvod absolvovali program JIC booster. „Zpočátku jsme využívali konzultace a mentoring, postupně jsme víc a víc řešili investici, řešili, jak připravit pitch deck, finanční plán – a dostávali jsme také tipy na investory,“ říká Tomáš Horáček. Nakonec do firmy coby investor vstoupil náš investiční fond JIC Ventures – spolu s Nextech Ventures a dalšími angel investory. Startup naraisoval vyšší jednotky milionů korun. „Moc si vážíme toho, že zrovna JIC, se kterým jsme od začátku, v nás coby hlavní investor vložil důvěru,“ pokračuje Tomáš Horáček.
Rozumět = předvídat = pečovat = upsellovat = skórovat
Customerscore.io pomáhá SaaSovým firmám skórovat u jejich zákazníků. Typický příklad? Představte si, že jste B2B SaaS firma (typicky třeba Asana), která jiné firmě dodává software. „V naší aplikaci přehledně vidíte, že váš zákazník software doteď používal naplno. Najednou ale počet přihlášení i užívání klesá, a vy nevíte proč. Obratem proto svému zákazníkovi zavoláte a zeptáte se, co se děje,“ vysvětluje Tomáš Horáček.
Někdy může být důvod nasnadě – třeba svátky nebo vyšší nemocnost. Někdy ale celkem včas zjistíte, že je zákazník nespokojený a že chce přejít ke konkurenci. V takovém případě mu můžete nabídnout personalizovanou úpravu softwaru, dodatečné proškolení nebo cokoliv, co v danou chvíli potřebuje (a třeba o tom ani neví). „Důležité je, že s ním mluvíte včas. Pravděpodobnost, že ho neztratíte, je mnohem vyšší,“ zdůrazňuje Tomáš Horáček.
Customerscore.oi tedy umí zachytit signály, že má váš zákazník zaječí úmysly. Vedle toho ale umí také vytipovat příležitosti k upsellu. „Díky filtru v aplikaci najdete takové zákazníky, kteří aktivně používají většinu funkcí, ale platí přitom jen základní tarif. Takovým je možné doporučit vyšší tarif nebo další služby, a zvýšit tak jejich spokojenost i váš příjem,“ vysvětluje Tomáš Horáček.
Personalizace i automatizace
Pokud máte méně zákazníků, kteří vám platí vyšší částky, zvládnete je obvykle obsloužit individuálně. Pokud ale máte tisíce zákazníků, kteří vám měsíčně posílají třeba dvacetidolarové částky, pak je individuální péče nemožná. Pro tyto firmy má Customerscore.io automatizované řešení. Příklad? Třeba firma Survio, která díky tomuto řešení dosáhla 60 % příjmů za rok 2024 už během prvních dvou měsíců roku 2025. „Survio očekává, že příjmy z loňského roku překročí do konce 2. čtvrtletí.“
Firma, která nás bude bavit
Právě úspěch zákazníků je pro Customerscore.io velkou motivací do další práce. S cílovkou, na kterou míří, aktuálně v českém prostředí nemá přímou konkurenci. A oproti zahraničním konkurentům má jednu velkou výhodu: „Náš produkt je self-service, a nevyžaduje tak žádné složité zaškolování, ani implementačního manažera,“ vysvětluje Tomáš Horáček.
Startup bude dál ladit produkt, zkoumá ale i další možnosti využití AI a s ní nové cesty, jak firmám pomoct obsloužit tisíce zákazníků s minimálním úsilím. A plánuje také expandovat do zahraničí. Díky investici má na vývoj i expanzi dost paliva. „Budujeme s nadšením firmu, která nás baví, protože pomáhá našim zákazníkům kvalitně pečovat o jejich spokojené zákazníky. A to nás, myslím, nepřestane nikdy bavit,“ uzavírá s úsměvem Tomáš Horáček.