Sewio

Včas jsme rozpoznali potenciál bezdrátových technologií v Průmyslu 4.0. Naše senzory díky tomu pomáhají například zvyšovat bezpečnost v továrnách. S pomocí JIC jsme našli investora i důležité posily v týmu.

„Díky ekosystému zdejších technologických firem máme šanci se potkávat s podnikateli na stejné vlně, vyměňovat si zkušenosti a navazovat spolupráce. S řadou špičkových lidí, kteří pro nás dnes pracují, jsme se seznámili na akcích JIC."

Milan Šimek

CEO

Češi vzali fenomén internetu věcí včas za správný konec

Za vznikem technologického startupu můžou stát i konzultace diplomové práce. Právě během nich si padli do oka Milan Šimek a Lubomír Mráz z Ústavu telekomunikací na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií na VUT v Brně. Spojovalo je nadšení okolo internetu věcí, které nastartovaly studijní pobyty v zahraničí. V roce 2014 dostali šanci vytvořit komparativní studii bezdrátových řešení pro Evropskou vesmírnou agenturu a definitivně propadli technologii UWB, na níž stojí aktuální produkty firmy. Přibrali ještě dvojici kolegů a založili společnost.

Na první komplexní instalaci si museli téměř dva roky počkat. Svými bezdrátovými senzory se jim nakonec podařilo vybavit velký německý obchod, který s jejich pomocí vyhodnocoval pohyb zákazníků. „To, že máme referenci právě z Německa, nám otevíralo při dalších jednání dveře,“ vzpomíná Milan Šimek.

Aby svůj postupný růst nadějní inženýři pevně uchopili, spojili se s konzultanty programu JIC MASTER. „Pomohli náš technicky uvažující mozek nasměrovat k byznysovému přemýšlení, zanalyzovat si tržní potenciál, nastavit obchodní model, stanovit si důležité finanční milníky a připravit se na jednání s investorem,“ shrnuje šéf firmy, která od té doby posbírala několik ocenění za nejlepší startup.

Technologické firmy z brněnských Medlánek se propojují

Půdu Jihomoravského inovačního centra si nakonec firma vybrala jako svůj domov.Jedna z prvních společností, která v roce 2003 vstoupila do prostor tehdy čerstvě založeného Jihomoravského inovačního centra, byla Y Soft. Partička ajťáků z kolejního sklepa vyrostla za patnáct let v globální firmu, která skrze venture kapitálovou dceřinku investuje do dalších. V roce 2015 si ji našlo právě Sewio.  „Spíše než o investora jsme tehdy stáli o technologického partnera pro náš produkt,” upřesňuje Milan Šimek. Kromě finanční pomoci, mentoringu a podpory v propagaci získal od investora také přístup k výrobní lince, kterou stále využívá.

Technologie Sewia jsou užitečné v řadě případů. Spočívají v přesné lokalizaci objektů uvnitř budov v reálném čase, často jde o sledování vysokozdvižných vozíků nebo automatických robotů, pracovních nástrojů či palet, tedy technologie známé pod termínem “track and trace“. Monitorování pohybujících se objektů v intralogistice pomáhá optimalizovat jejich využití, ale také zabránit poškození techniky a zejména předejít zraněním pracovníků. Sportovní týmy můžou pomocí senzorů připevněných na tělech hráčů lépe sledovat jejich pohyb na hřišti a vyhodnocovat tak výkon týmu. Při závodech motokár umí senzory a analytika nad nimi zobrazovat aktuální pozici jezdců, ale například také stopu vítěze. Zpěváka se senzory zase čidla umožňují lépe sledovat reflektory a mířit na něj, ať se bude nacházet v kterékoliv části pódia. Sewio prodává technologii, aplikace koncovým zákazníkům pak dodává jeho partnerská síť. Mezi největší klienty patří Volkswagen, Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, Pirelli, Prakab nebo Budějovický Budvar.

Živoucí vztahy pomáhají byznysu

Rok 2017 s sebou přinesl kromě zmíněných významných klientů i milník v podobě ročního obratu jednoho milionu eur. Dvacetihlavý tým také rozšířila řada seniorních posil, které zažily rychlý růst firmy v předchozích zaměstnání. „Tím, jak firma vyrostla, si můžeme dovolit oslovit opravdu zkušené lidi,“ cení si Milan Šimek.

Brno za jinou světovou metropoli vyměnit neplánuje. „Když se potřebuju v létě provětrat, skočím do auta a za patnáct minut jsem na přehradě, kde si můžu zaplavat a do hodiny být opět v kanceláři. Na JIC navíc často dojíždějí kvůli nejrůznějším příležitostem naši partneři. Díky tomu s nimi můžeme udržovat daleko živější vztahy.“

Ty Sewio rozvíjí také pravidelnými akcemi pro všechny firmy sídlící ve stejné budově. Kolegům ze Sewia tak pomohly mimo jiné sníst už několik opékaných selat. „Snažíme se být okolí co nejvíce otevření a to jsou kroky, kterými to dáváme najevo. Pokud o to někdo má zájem, sdílíme, čím jsme prošli a co jsme se naučili,“ říká Milan Šimek a jako ilustraci ukazuje právě obdrženou sms od kamaráda, který ho zve na pivo, protože chce rady ohledně založení společnosti. Když to jde, pomůže i své alma mater. Ústav telekomunikací na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně dal zakladatelům Sewia jeho myšlenkový základ. A lidé z vedení firmy mu pak na oplátku dopomohli ke  grantovým projektům. Čas od času se tam navíc Milan i Lubomír vrací, aby povzbudili k technologickému podnikání i další studenty.

 

  • 37 zemí

    je počet lokalit, kam už Sewio prodalo svou bezdrátovou technologii

  • 1 000 000 eur

    je obrat, který firma překročila v roce 2017

  • 11 měsíců

    je průměrná návratnost klientovy investice do technologie Sewio

Sewio

 

Sewio Networks (www.sewio.net) je brněnská firma, která na globální průmyslový trh dodává bezdrátovou lokalizační platformu (RTLS) určenou pro optimalizaci toku materiálu a intralogistiky. Lokalizační platforma je založená na speciální rádiové širokopásmové technologii UWB a je dodávána společně se softwarem pro management a vizualizaci sledovaných procesů. Na začátku roku 2018 má Sewio 20 zaměstnanců a klienty ve 37 zemích světa. Mezi jeho klienty patří: Volkswagen, Budějovický Budvar, Pirelli, Matador, Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, ŠKODA AUTO.

 

 

www.sewio.net

Vždy o krok před konkurencí.
Všechny novinky se k vám dostanou jako k prvním.

Naše stránky používají soubory cookies. Informace o tom, co jsou soubory cookies a jak vyloučit jejich používání, naleznete zde. Ze souborů cookies vyčteme i některé informace o tom, jak naše stránky používáte a tyto informace nám slouží ke zlepšování a k vytváření statistik o užívání webu.

Byli bychom rádi, abychom s vámi zůstali v kontaktu i poté, co opustíte naše stránky. Proto vás žádáme o souhlas s předáním vašich údajů společnostem Facebook a Google s cílem zobrazení reklamy.

Zásady zpracování Prohlášení o užívání souborů cookies