KREATIVNÍ VOUCHERY BRNO: jak co nejsnadněji spolupracovat s kreativcem

Chybí vám texty, které by jednoduše a srozumitelně popisovaly váš produkt. Nebo stavíte kompletně novou marketingovou strategii a tápete. Člověka s nezbytnými zkušenostmi a hlavou plnou neotřelých nápadů však ve firmě nemáte. Kde jej hledat? I letos vám JIC nabízí možnost přihlásit se do projektu Kreativní vouchery Brno. Firmám pomáhá skrze kreativní galerii najít zkušeného jihomoravského kreativce. Zhruba padesátku spoluprací pak podpoří voucherem, který pokryje 75 procent výdajů s tím souvisejících (maximálně však 100 000 korun). 

Jak docílit toho, aby vše fungovalo co nejlépe podle vašich představ? Inspirujte se zkušenostmi firem, které se projektu Kreativní vouchery Brno zúčastnily v minulém ročníku. 

Na co se připravit, aby vše fungovalo?

  • Při vybírání kreativce se potkejte osobně

Ačkoliv projekt nabízí firmám databázi s kreativci, ze které můžou vybírat, osobní setkání zůstává nezbytným prostředkem k tomu, abyste vsadili na někoho, kdo vám opravdu sedí. Ve chvíli, kdy odevzdáváte žádost, byste již měli vědět vše potřebné, tedy co přesně se bude dít a kolik to bude stát. Při výběru kandidáta buďte opravdu pečliví a myslete na to, že si tímto projektem můžete otevřít vrátka k další spolupráci. Některé firmy si totiž své kreativce oblíbily natolik, že s nimi zůstaly v kontaktu i po skončení projektu a navázaly na něj další spoluprací. 

  • Nastavte vhodnou komunikaci

Jasná komunikace na obou stranách usnadní a zrychlí spolupráci. Kromě osobních diskusí, které jsou nezbytné k tomu, abyste si vyjasnili vzájemná očekávání, je vhodné důležitá rozhodnutí dokumentovat i elektronicky, tedy například e-mailem. Některým firmám se vyplatilo vytvořit komunikační vlákna s pomocí softwarových řešení, jako je třeba iCloud. Kreativci jej využívali pro zavěšování návrhů své práce a vše bylo lehce dohledatelné.

 

  • Určete projektového manažera

Pokud chcete, aby komunikace s kreativcem byla opravdu dobře korigovaná, určete si ve firmě člověka, který bude za projekt zodpovídat a sbírat všechny potřebné informace. Je však vhodné si uvědomit, že na tuto pozici by měl být dosazený zaměstnanec, který bude mít na projekt čas. Jedná se totiž o poměrně náročnou práci, kterou je třeba stihnout do stanoveného termínu.

 

  • Mějte reálná očekávání

Při vstupování do projektu mějte reálné požadavky. Můžete sice najít talentovaného kreativce, ovšem pokud vaše produkty či služby potřebují opravdu hlubokou znalost oboru, počítejte s tím, že kreativci může vzít spoustu času ponořit se do něj.

 

  • Domlouvejte termíny včas

Reálná očekávání je potřeba mít také z hlediska termínů a kapacit. Zasahují do projektu prázdniny nebo dovolené? Pak se jeho realizace nejspíš protáhne. Stejně tak je vhodné si s dostatečným předstihem stanovovat termíny, a to po vzájemné dohodě. Může se totiž stát, že spolupracující tým kreativců je natolik vytížený, že ne vždy bude schopný sejít se s vámi ihned.

 

  • Připravte své zaměstnance

Přípravu na spolupráci s kreativcem byste neměli podcenit ani mezi svými zaměstnanci. Ujistěte se, že pracovníci chápou, proč dané změny děláte. Předejdete tím zbytečné sabotáži ze strany zaměstnanců, kdy nebudou svolní podílet se na projektu, do kterého zasahuje někdo externí. 

Další informace k projektu najdete na jeho stránce. Přihlásit se do něj můžete tady

Vždy o krok před konkurencí.
Všechny novinky se k vám dostanou jako k prvním.