Jak vybrat kreativce ke spolupráci?

Kreativní Vouchery Brno

Kreativní galerie nabízí 147 profesionálů. Ti patří do komunity až 11,5 tisíce brněnských subjektů, které působí v kreativních odvětvích. Jak si z nich vybrat odborníka pro spolupráci, ať už v rámci Kreativních voucherů Brno nebo při jiné příležitosti? Máme pro vás následujících sedm tipů.

1.       Pokud si nejste jistí, oslovte více kreativců

Budete si tak moci vybrat z více variant provedení. Mějte ale na paměti, že rozpracování návrhů stojí profesionály jejich kreativu i čas a zaslouží si za to (byť si je pro spolupráci nevyberete) dostat zaplaceno. Požadavek na tak zvané skicovné by vás proto neměl zaskočit.

2.       Vybírejte podle kvality

Prozkoumejte reference zvažovaného kreativce. Zda má zkušenosti s obdobnými typy projektů, jako je ten váš, zda spolupracoval s podobnými firmami a snáze tak porozumí vašemu byznysu. Krátká praxe může znamenat nezapadnutí do vlastních stereotypů, delší praxe zase větší zkušenosti s komunikací s klientem. Prozkoumejte jejich případná profesní ocenění. Specifickou kategorií je vzdělání. Je vhodné tam, kde jsou nutné technické dovednosti (například u produktového designéra), u jiných tvůrčích odvětví může být zavádějící – umělci se mnohdy prosazují mimo svůj vystudovaný umělecký obor – nebo dokonce nemožné, řada kreativních oborů své školy dosud nemá.

3.       Sáhněte po profesionálovi s prozákaznickým přístupem

Odborník, který je vám (a vašim klientům) schopný naslouchat, odvede pravděpodobně kvalitnější práci.Dejte na soulad v pracovním stylu i na sympatie, bude se vám vzájemně spolupracovat příjemněji. 

4.       Nenechte se opít pouze cenou

Dobrý hospodář je v pokušení zvolit vždy takovou variantu, která se zdá být ekonomičtější. Existují agentury či živnostníci, kteří jsou výrazně levnější. Dobré je ale vědět proč. Jedná se o cenu sníženou v důsledku příslibu dlouhodobé spolupráce? Zaplatí daná částka skutečně veškerý čas, který si zakázka zaslouží? Nekvalitní práce vás v konečném důsledku může vyjít dráž, protože vašemu podnikání nepomůže tolik jako pečlivě odpracovaný projekt.

5.       Nepodceňte osobní setkání

Geografická blízkost se pro dobrý kreativní výsledek může zdát být nepodstatná, pro hladký průběh spolupráce se však hodí. Zvláště v začátcích společných projektů se budete s kreativci oťukávat a možnost osobního setkání poslouží co nejlepšímu vyladění vzájemných očekávání a možností.A objeví-li se v průběhu spolupráce nejasnosti, vyřeší se snadněji z očí do očí než po telefonu či e-mailu.

6. Kreativec s kontakty na lokální dodavatele vám leccos usnadní

Architekti mívají napojení na řemeslníky, kteří jsou schopni zrealizovat navržené prvky podle jejich představ. Grafičtí designéři by zase měli znát dobré tiskárny, ve kterých jejich výtvory získají požadovanou barevnost. Je dobré, když kreativci přesně ví, na koho se obrátit, aby vše do sebe zapadlo, jak má. Byla by škoda, kdyby vzájemné snažení pokazil špatný inkoust v toneru.

7.       Osobní doporučení vás ujistí

Co není napsané v testimonialu, vám řeknou kolegové z jiných firem, kteří s vybraným kreativcem spolupracovali. Nebojte se je oslovit, pokud o nich víte, třeba vám detaily z jejich zkušeností usnadní rozhodování.


Firmy se mohou do projektu Kreativní Vouchery Brno hlásit do 16. února

Vždy o krok před konkurencí.
Všechny novinky se k vám dostanou jako k prvním.