Startup inkubovaný na JIC pomůže změnit mediální trh. Má na to peníze od Google.
2. 3. 2016

Startup inkubovaný na JIC pomůže změnit mediální trh. Má na to peníze od Google.

Google vybral mediální projekty, které mají potenciál posunout zpravodajské odvětví do digitální budoucnosti. Je mezi nimi i brněnský startup pro vizualizaci dat Datamatic. Od technologického gigantu získá 35 tisíc eur na dotažení prototypu.

„Peníze mi umožní věnovat se tomu skutečně naplno. Je to splněný sen,“říká zakladatel projektu Jaroslav Benc. Od podpory si slibuje i kontakty na evropská média, která mu pomůžou ověřit koncept.  Finanční injekce půjde z Iniciativy pro digitální žurnalistiku (DNI), která se snaží podpořit kvalitní novinařinu technologickými novinkami. Jaroslav Benc vyvinul nástroj na rychlou publikaci interaktivních datových vizualizací. Ty je možné jednoduše editovat, přeložit i přenést do vizuálního stylu konkrétního média. Kromě nástroje plánuje nabízet novinářům a redakcím ve spolupráci s DatovaZurnalistika.cz také vypracované infografiky ke konkrétním tématům.

Datamatic byl před rokem jedním z prvních přijatých projektů do programu JIC Enter. Konzultace mladému podnikateli pomohly ujasnit si cíle. „Začali jsme daleko hlouběji uvažovat o problémech, které řešíme, o lidech, kterým chceme produkt prodat, ale i to tom, co vlastně chceme v živote dělat. JIC je platformou, která mění projekty ve fungující firmy. Denně potkáváte lidi, kteří řeší podobné problémy a jsou maximálně ochotní s vámi sdílet jejich zkušenosti,“ hodnotí svou zkušenost s JIC Jaroslav Benc.  

JIC ENTER má přihlášky otevřené během celého roku, stačí se ozvat prostřednictvím registračního formuláře na www.jic.cz/enter.

Více informací najdete v tiskové zprávě