Kreativní voucher získalo 43 firem
27. 4. 2017

Kreativní voucher získalo 43 firem

Celkem 43 firem si letos odnáší Kreativní voucher Brno neboli až stotisícový poukaz na spolupráci s místním kreativcem. Nositele voucherů vylosovali zátupci města - primátor Brna Petr Vokřál a specialistka podpory kreativních odvětví Tereza Chrástová. Brno společně s Jihomoravským inovačním centrem prostřednictvím voucherů podporuje podnikání místních kreativních profesionálů jako první město v České republice.

„Peníze použijeme na fotografie a videa. Budou sloužit do propagačních materiálů směřujících na podporu zakázek z oblasti průmyslových aplikací. O podobných materiálech jsme uvažovali. Bez podpory od města Brna formou Kreativního voucheru Brno by nám to ale trvalo daleko déle a asi bychom plány zrealizovali v daleko menším rozsahu. Jsem rád, že tu možnost získat podobnou podporu je," uvádí Karel Špidla z vylosované společnosti OMNIPLAST.

Zájemci z řad jihomoravských technologických firem vybírali letos z celkem 129 zkušených freelancerů, kreativních studií i agentur z Brna a okolí. Největší zájem byl o webdesign - v této oblasti naplánovalo projekt shodně 41 společností. Dalších 31 se jich vrhlo do tvorby videa, 30 jich plánuje rozběhnout společně s kreativci projekty v oblasti grafického designu, 21 jich pak chce spolupracovat s online marketéry. Dále firmy sáhly po odbornících na marketingové strategie, produktový design, fotografie, PR či design služeb.

Brno jako první město v České republice skrze vouchery cíleně a opakovaně podporuje své kreativní profesionály, letos už podruhé. „Podle studie, kterou si město nechalo vyhotovit, jich tu působí až čtvrtina ze všech kreativních profesionálů celé země. Kreativní vouchery Brno jsou jedním z projektů, jak tyto talenty udržet v jihomoravské moravské metropoli,“ vysvětluje účel projektu primátor Brna Petr Vokřál.

Vouchery jsou přínosné nejen pro lidi z kreativních průmyslů, ale také pro firmy, které představují jejich potenciální klienty. „Díky příspěvku, který pokrývá sedmdesát pět procent nákladů na spolupráci, se práce profesionálních kreativců dostane také k firmám, které by je kvůli finanční bariéře za jiných okolností neoslovily. Obě strany přitom mají svému podnikání vzájemně co nabídnout. Kreativní vouchery Brno přispívají k prosperitě kreativních průmyslů i technologických firem, a tím zprostředkovaně i k prosperitě celého Brna,“ doplňuje náměstek primátora města Brna pro oblast Smart cities Jaroslav Kacer.

Podle zástupců firem se vyplatí v kreativních oblastech nespoléhat na své, byť třeba levnější zdroje, ale vložit se do rukou profesionálů. „Dělat věci špatně nebo jen na půl je v konečném důsledku pro firmu drahé. Týká se to obzvláště prezentace navenek. Když na ní firma zapracuje prostřednitvím odborníka, který ví, co dělá, firma už pak těží z výsledků a může se naplno věnovat obchodu a svému dalšímu vývoji,” potvrzuje Jan Neuman ze společnosti NenoVision, který získal voucher v pilotním ročníku projektu. Promyšlená webová prezentace a firemní identita mu pomohly nastartovat podnikání v oblasti elektronové mikroskopie a oslovovat potenciální partnery a zákazníky s profesionálními prezentačními materiály.

Ve slosování druhého ročníku Kreativních Voucherů Brno bylo 110 firem. Každá z přihlášených firem mohla získat poukaz na pokrytí spolupráce s kreativcem v hodnotě až 75 procent nákladů a dosáhnout tak až na 100 tisíc korun.