Brno a JIC spouští službu JIC KREATIVNÍ VOUCHER
Brno a JIC chtějí povzbudit firmy, aby své podnikání uměly podpořit profesionální prezentací svého portfolia. A pomůžou jim k tomu jihomoravští kreativci. Zájemci dostanou na společné projekty JIC KREATIVNÍ VOUCHER v hodnotě až 100 tisíc korun. Brno na vouchery přispívá 4 miliony korun.
Firmy můžou poukaz využít na jakoukoli formu spolupráce mezi firmou a kreativcem, která povede ke zlepšení prezentace produktu, procesu nebo služby žadatelů směrem ke klientům. Může se jednat o redesign produktu nebo třeba návrh prezentačního stánku společnosti. Firmy můžou vybírat z profesionálů v oborech jako je je grafika, design, marketing, ale i scénická umění, literatura nebo architektura. Na vzájemnou spolupráci získají jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů, maximálně ale 100 tisíc korun.
Zelená svítí pro kreativce se zkušenostmi a referencemi
Firmy se sídlem v Jihomoravském kraji si budou moci vybrat ke spolupráci profesionály ze speciálně zřízené kreativní galerie. Do ní se od 2. listopadu můžou hlásit zájemci z kreativních oborů, kteří působí v Jihomoravském kraji a mají minimálně pětiletou praxi. Zastoupená v ní je grafika, design, marketing, ale i scénická umění nebo architektura. Kreativní profesionál, agentura nebo studio se zaregistruje na webu www.jic.cz/kreativni-voucher, vyplní o sobě informace a dodá pět realizací a tři zákaznické ohlasy. Údaje bude moci upravovat do 15. ledna, kdy se firmám otevře možnost vložit žádost o spolupráci.
Před sepsáním žádosti čeká firmy absolvování workshopu, na kterém získají informace o správném zadávání kreativního projektu. Komu nakonec připadnou vouchery, vylosují zástupci města i JIC v dubnu 2016.
Co Brňan, to kreativec?
Poukázky volně navazují na projekt Kreativní Brno. Jedná se o iniciativu, jejíž cílem je vybudovat místo, ve kterém by se mohli realizovat lidé působící v kreativních profesích. JIC tato odvětví v brněnském prostředí zmapoval. A to tak podrobně a odborně, jak se to do té doby na žádném jiném místě v rámci České republiky nedělalo.
„Zjistili jsme, že v kreativních živnostech a firmách pracuje zhruba dvacet tisíc lidí, celkový roční obrat tohoto odvětví činí dvacet čtyři miliard korun,“ uvádí Zdeňka Kujová, která měla v rámci Kreativního Brna na starosti přípravu studie proveditlenosti. „Každý dvacátý člověk v Brně tedy pracuje v kreativním odvětví,“ dodává. Podle počtu zaměstnanců a obratu jsou v Brně nejsilnějšími obory řemesla a reklama a architektura. Přihlásí-li se do plánované kreativní galerie, budou mít tedy firmy rozhodně z čeho vybírat.
Uvažujete také o přihlášení? Registrujte se na webu https://www.jic.cz/kreativni-voucher/