3 důvody, proč podnikat v SaaS

25. 1. 2022

Už žádné nákupy softwaru v krabičkách! Odteď si ho už budeme platit formou předplatného jako službu. Software as a Service, tedy software jako služba, patří k největším technologickým trendům posledních let, a to s sebou nese ohromné podnikatelské příležitosti. Proč tomu tak je? Má to tři hlavní důvody. Pojďme se na ně podívat.

Princip internetu nebo telefonního spojení dnes nikoho nepřekvapuje. Uživatelé platí poskytovateli služby měsíční paušál a bez starostí volají nebo surfují. Stejný princip je čím dál běžnější i v dalších službách, a to zejména v oblasti softwarových řešeních. Ještě před pár lety bylo poměrně běžné, že měly firmy serverovnu in-house a k ní vlastního IT specialistu, který do každého zařízení instaloval potřebné programy. Jenomže proč platit údržbu hardwaru, drahý čas lidí a platit vysokou cenu za elektřinu, když můžu mít stejnou službu v cloudu? Firmy si dnes raději zaplatí paušál a ví, že v ceně mají vývoj produktu i vlastního account manažera – pokud jde o B2B, který jim je v případě potřeby k ruce.

3 důvody, proč SaaS nabírá na síle

Svět SaaS se vyvíjí stejně rychle jako se zvyšuje rychlost připojení k internetu. Rozvoj digitalizacepandemie koronaviru rozvoj ještě akcelerovaly. Důvody jsou prosté. A ty hlavní jsou tři.  

1.  Hybridní styl práce

Důsledek pandemie ve firmách? Původní remote-režim se celkem přirozeně přelil v hybridní styl práce. Firmy už nepotřebují velkokapacitní kancelářské prostory – naopak potřebují pružnější systémy: takové, ke kterým se jejich zaměstnanci připojí kdykoliv a odkudkoliv. Z kanceláře, z domu, z chalupy nebo z druhého konce světa.  

2.  Jednodušší, levnější a bezpečnější řešení

Zní to jako z nepodařené reklamy, ale SaaS opravdu šetří peníze, čas a nervy (většinou). Aktuálně najdeme na trhu dva hlavní byznys modelyon-premisepronájem. V případě on-premise režimu si licenci na software koupíte za jednorázový poplatek. Pak je to jako s nákupem auta. Je vaše, ale žádá si pravidelnou údržbu. V případě pronájmu služby přetavíte investiční a provozní náklady čistě do nákladů provozních, které jsou v součtu většinou nižší. Navíc získáte větší flexibilitukyberbezpečnost. Na remote režimu je celý přístup vystavěný, co do kyberbezpečnosti dosahují SaaS firmy mnohem větší standardů než zmiňované serverovny menších a středních firem. 

3.  Rychlejší internet

Vyšší kapacita přenosu dat i vyšší přenosová rychlost. Potřeba digitalizace postupně pohání i růst kvality internetových služeb. Odpadají tak dřívější překážky pro využívání cloudu a služeb na dálku. A zdá se, že vývoj v této oblasti nekončí. Díky vyšší rychlosti připojení totiž nabírá na síle třeba i rozvoj virtuální a rozšířené reality, kde se pro SaaS otevírají další možnosti uplatnění.

Když hledáte někoho, kdo podnikání rozumí

Máte vlastní produkt nebo službu? Věříte, že s ním můžete ve světě uspět? To dává smysl! A my vás v tom podpoříme. Pro začínajícího podnikatele máme vlastní konzultanty, pro pokročilého byznysmena zase zkušené experty z celé republiky. Jsme tu pro vás a jdeme s vámi do neznáma.

 

Chci vědět víc

2022: ta pravá chvíle pro nové SaaS startupy

Využití SaaS jako nástroje pro digitalizaci si uvědomuje čím dál více firem. Americká společnost Gartner, která se zabývá výzkumem v oblasti technologií, predikovala přesně před rokem růst firemních výdajů na SaaS o 10,2 %. Teď tuto předpověď aktualizuje a předvídá růst11,5 %. Z celkových 4 a půl bilionů dolarů investovaných do IT půjde 669 miliard dolarů do software. A podobná čísla očekává i v následujících letech. Jedná se tak pravděpodobně o nejpříhodnější dobu pro spuštění vlastního projektu.

Úspěšné SaaS produkty – ostatně jako jakékoliv jiné produkty – musí stát na dobrém nápadu. I tak bývá v první fázi velmi náročné takový byznys vůbec rozjet. O to větší odměna ale může přijít ve fázi druhé. Rychlý růst je v SaaS přeci jen snadnější než u jiných produktů, vzhledem k tomu, že se jedná o software a navíc formou služby. I přesto že se zvedne dramaticky poptávka, jste schopni růst zvládnout i s pomalejším růstem personálních a jiných nákladů. Kromě vývojářů budete hlavně nabírat account manažery, markeťáky a sales specialisty. Nemá asi cenu zmiňovat, že v oblasti SaaS je potřeba mít globální ambice a budovat produkt pro celosvětový trh. Příkladem a inspirací může být třeba úspěšná brněnská firma ThreatMark, jejíž CEO Michal Tresner k budování produktu přesně takto přistupoval. A za hranice už úspěšné kráčí i společnost Grit, která svým zákazníkům automatizuje tok dokladů, dat a peněz. 

Co čeká SaaS v roce 2022?

Trendy, které jsou znatelné napříč různými odvětvími, se propisují i do oblasti SaaS. Některé už dominovaly i v roce 2021, svoji pozici budou posilovat i v roce novém. Jedná se o software určený pro strojové učení nebo datovou analýzu, takzvané vertikální SaaS pro specifické oblasti a i nadále se bude SaaS rozvíjet v oblasti marketingu

 

Rozjeďte SaaS v Brně

Rozjíždět úspěšný SaaS byznys jde téměř odkudkoliv. Je ale pravda, že pokud máte kolem sebe komunitu tzv. SaaSkařů, pak budete mít výchozí pozici jednodušší. A právě v Brně taková komunita je. Říká si SaaS movement a vznikla v souvislosti s konferencí, která se u nás uskutečnila před třemi lety. Kromě jiného jsou lidé kolem Smartsupp, Smartlook, Survia a dalších úspěšných firem připraveni sdílet své know-how. Pokud máte dobrý nápad, ozvěte se nám a my vás s nimi propojíme. 


Nejnovější
Trendy a témata

Jiří Fuchs z CCFR: Demokratizujeme svět investic

25. 7. 2022

Jeho první podnikatelský projekt Dotační manager funguje dodnes. Jiří Fuchs jím veřejnosti otevřel jinak složitý…

Nejnovější
Příběhy úspěšných firem

Kosmetika Lobey: Za rok z nuly na 70 milionů korun

19. 5. 2022

Cenné zkušenosti z korporátu, hledání nové motivace a hlavně obrovská touha podnikat a být vlastním pánem.…

Nejčtenější

Jak správně nacenit produkt?

20. 1. 2022

Jedním z klíčů, který otevírá dveře k podnikatelskému úspěchu, je nastavení správné ceny produktu. Správná cena výrobku může zvýšit objem prodeje a díky tomu si vytvoříte základ pro prosperující podnikání. Platí to ale i naopak. Špatná cena může vašemu podnikání zlomit vaz. Proto pro vás Víťa Hanák připravil pár tipů, jak na cenotvorbu vyzrát.

Zpět na Trendy a témata