Z brněnského herního inkubátoru vychází již druhá digitální hra! Původně studentský tým vydává hru Omnibullet, na které pracoval tři roky
26. 2. 2024

Z brněnského herního inkubátoru vychází již druhá digitální hra! Původně studentský tým vydává hru Omnibullet, na které pracoval tři roky

Po úspěšně vydané mobilní hře Brave Brain od Kikiriki Games v minulém roce se herní inkubátor Gamebaze může pochlubit dalším vydaným titulem. Tentokrát se jedná o logickou počítačovou hru Omnibullet tříčlenného týmu vývojářů z Arbitrary Combination.

Vývojářský tým Arbitrary Combination se v roce 2022 jako jeden z prvních týmů stal součástí pilotního běhu inkubátoru Gamebaze. Tým tvoří studenti Fakulty informatiky Masarykovy univerzity, kteří se do inkubátoru hlásili s prototypem hry. „Původně to byl studentský projekt v rámci nového oboru Game Development na Masarykově univerzitě. Rozhodli jsme se ho dotáhnout a dostat ho na trh. A v tom nám pomohl inkubátor Gamebaze,“ říká jeden ze tří členů studia Vlastimil Blažek. V inkubátoru měl tým podporu od mentorů a expertů z oblasti herního vývoje a hru úspěšně dokončil a připravil k vydání.

 „Herní průmysl má obrovský potenciál. Brno má se svým technologickým podhoubím, vývojářskými studii a silnou herní komunitou skvělé podmínky k tomu, aby tady vznikaly nové, globálně úspěšné hry,“ domnívá se Lukáš Veselý z herního inkubátoru Gamebaze, který třeba i společně s kreativním hubem KUMST provozuje inovační agentura JIC. V případě Gamebaze je to s podporou Herního klastru a GameDev Area. Právě novinka od Arbitrary Combination mohla vzniknout i díky potřebné infrastruktuře. „Bez nápadu, talentu a potřebného drivu to samozřejmě nejde. Zároveň ale potřebujete podmínky k tomu, abyste tohle všechno mohli proměnit v nějaký fungující projekt. A právě tady to do sebe skvěle zapadlo – prototyp hry vyvinutý v rámci univerzitního studijního oboru a jeho dotažení a komercializace s podporou inkubátoru,“ popisuje scénář Lukáš Veselý z Gamebaze.

Omnibullet vyšla 19. února na platformě Steam a její vývoj trval celkem tři roky. Ještě před vydáním ji mělo na takzvaném wishlistu přes tisíc uživatelů platformy Steam. Jedná se o nevšední kombinaci žánrů logické hry, automatizace a „tower defense“ bez násilí. Typově se hra podobá titulům od Zachtronics. „V průběhu příprav jsme hru průběžně testovali na přehlídkách Gamer Pie Brno, Game Access Brno, GDS Prague nebo i CEEGS v Tallinnu. Nasbírali jsme tam velké množství zpětné vazby, díky níž jsme mohli hru vyladit do podoby, která je snadno pochopitelná a více přístupná,“ vysvětluje Vlastimil Blažek z Arbitrary Combination.

Hra je zasazena do prostředí továrny na baterie a cílem hráče je nabíjet vyrobené baterie. „To dělá tak, že podél výrobní linky staví nabíjecí věže, které do baterií střílí energetické náboje. Tím je nabíjí. Ve skutečnosti ale střílí pouze jedna věž. Ostatní věže jen mění vlastnosti náboje – zvyšují energii, mění směr, rozdělují je, spojují nebo recyklují,“ vysvětluje princip hry další z týmu vývojářů Vendula Němcová. Kombinováním těchto věží vytváří hráč složité systémy, které plní nejrůznější úkoly. Ty navíc musí konstruovat s limitovanými zdroji a v komplikovaných prostorových podmínkách. Hráče při hraní doprovází procedurální soundtrack – generovaný přímo postavenými věžemi – který byl na GDS Prague 2023 oceněn hlavní cenou za audio.

Omnibullet bude dostupná na platformě Windows s českou a anglickou lokalizací za cenu okolo 10 dolarů. Aktuálně je k dispozicí veřejně přístupné demo, které obsahuje prvních 12 z celkových 48 úrovní. Odhadovaná herní doba plné verze je čtyřicet hodin.

Kontakt: Natálie Sodomková, natalie@kumstbrno.cz, +420 731 389 600

 

Tisková zpráva

Ke stažení