10 nejlepších knih o podnikání
18. 3. 2020

10 nejlepších knih o podnikání

Jaké knihy mají naši konzultanti v poličce? Co jsou podle nich „bible podnikání“ a kde čerpat inspiraci a know how? Dali jsme dohromady seznam 10 knih, které vám pomohou v přemýšlení o byznyse a podnikání obecně. Ať už se vám hlavě teprve rodí podnikatelský nápad nebo řídíte zavedenou firmu.

Začněte s proč (Start With Why)

Proč děláte to, co děláte? Proč jsou někteří lidé a některé společnosti úspěšnější, vlivnější, inovativnější a bohatší než ostatní? Proč způsob jejich vedení zajišťuje věrné zákazníky a loajální zaměstnance? A proč ti druzí, navzdory stejným podmínkám, nedokáží úspěch zopakovat?

Simon Sinek toužil objevit, co společného mají úspěšné osobnosti ve vedení firem i mimo ně. V jeho hledáčku se mimo jiné ocitl Martin Luther King Jr., Steve Jobs i bratři Wrightové. Při studiu vůdčích osobností a organizací, které velkou měrou ovlivnily svět, Sinek zjistil, že všichni uvažovali, jednali a komunikovali přesně stejným způsobem – vždy začali s otázkou PROČ a až poté řešili, JAK a CO zrealizovat.

Koupíte jako knihu, e-knihu i audioknihu

 

The 4 Steps to the Epiphany

Nejprodávanější klasika, která má na svědomí 10 tisíc startupů a nově založených firem – The Four Steps to the Epiphany (v češtině zatím nevyšlo) je jednou z nejvlivnějších a nejpraktičtějších knih o podnikání. Steve Blank jako první přinesl Lean startup metodu a přišel s tím, že startupy nejsou jen malé verze velkých korporací, ale že se od již existujících firem liší.

Kniha nabízí praktický a ověřený čtyřkrokový Customer Development proces a poodhaluje, proč se některým startupům daří a jiné krachují.

Pořídit můžete například na německém Amazonu

 

Reinventing Organizations

Způsob, jakým řídíme organizace, je čím dál více zastaralý. Výzkum za výzkumem ukazuje, že většina zaměstnanců se necítí být součástí firmy. A to nemluvíme jen o korporátním prostředí. Deziluzi pociťují učitelé, lékaři i zdravotní sestry, jimž způsob, jakým vedeme školy a nemocnice, sebral smysl jejich povolání.

Knihu od Frédérica Laloux ocení majitelé, manažeři i konzultanti, kteří zde naleznou mnoho nápadů, příkladů a inspirativních příběhů, jak smysluplně řídit firmu či tým.

Seženete v angličtině jako knihu nebo e-knihu

 

Business Model Generation

Business Model Generation od Alexandera Osterwaldera je praktická příručka pro všechny vizionáře, kteří mají rádi výzvy, a chtějí změnit zastaralý business model a vytvořit podniky budoucnosti. Pokud se vaše firma potřebuje přizpůsobit aktuálním trendům, ale nevíte, jak na to, tahle knížka je ideálním nástrojem.

Seženete v angličtině jako knihu nebo e-knihu

 

Value Proposition Design

Kolektiv autorů světového bestselleru Business Model Generation v této nové knize vysvětluje, jak vytvořit hodnotu, které zákazníci neodolají.

Kniha Value Proposition Design vám pomůže překonat největší výzvu každého podnikání – vytvořit neodolatelné produkty a služby, které budou zákazníci chtít. Tato vysoce praktická kniha vás naučí a provede celým procesem, jak vytvořit hodnotu, který prodává.

Seženete v angličtině jako knihu nebo e-knihu

 

Lean podnikání (Running Lean)

Žijeme v době jedinečných příležitostí zavádět inovace. Vzniká více produktů než dříve, ale většina z nich nedokáže uspět – ne proto, že by nenaplňovaly to, k čemu směřovaly, ale proto, že to nejsou ty správné produkty. To, co potřebujeme, je systematický proces, díky němuž se rychle prolustrují plánované produkty, čímž se zvýší naše šance na úspěch. A to vše slibuje přístup Lean podnikání v knize od Maurya Ashe.

Knihu Running Lean seženete v češtině například v Knihy Dobrovský

 

The Mom Test

Říká se, že se nemáte ptát své mámy, jestli je váš podnikatelský nápad dobrý nebo ne. Miluje vás a nejspíš vám bude lhát.

The Mom Test od Roba Fitzpatricka je rychlá a jednoduchá příručka, která vás naučí, jak ze svých konverzací se zákazníky vytěžit maximum. I v případě, že vám neříkají pravdu. Stačí se umět ptát ty na ty správné otázky.

Seženete v paperbacku, jako e-book nebo pdf

 

Pitch Anything

Co se prezentování a pitchování týče, Oren Klaff má v této oblasti nepřekonatelné renomé. Za posledních 13 let se mu pomocí jedinečné metody podařilo vydělat 400 milionů dolarů a nyní, poprvé v historii, prozrazuje svůj recept na úspěch.

Ať už prodáváte svůj nápad investorovi, prezentujete před klienty nebo vyjednáváte se šéfem vyšší plat, kniha Pitch Anything vám změní způsob, jak předávat své myšlenky.

Koupíte jako knihu, e-knihu i audioknihu

 

Fundamentals of Business to Business

Zpátky ke kořenům. B2B obchod a marketing čelí stále většímu tlaku po rostoucích poptávkách, snižování nákladů a využívání nejrůznějších zaručených metod, které slibují více, než jsou schopny doručit. Základy B2B obchodu a marketingu (The Fundamentals of Business-to-Business Sales & Marketing) od Johna M. Coeho přehledně ukazuje, jak propojit tradiční B2B obchodování s efektivními a ověřenými novými technologiemi.

K dostání jako kniha nebo e-kniha

 

Reengineering the Corporation

Nejúspěšnějších byznys kniha posledního desetiletí, Reengineering the Corporation (česky zatím nevyšlo), je pionýrem v jedné z nejdůležitějších oblastí dnešního podnikání: jak dosáhnout dramatických zlepšení výkonnosti.

Kniha Michaela Hammera a Jamese Champyho vás provede radikální proměnou firemních procesů, organizace a kultury, tak, abyste dosáhli rychlého nárůstu výkonnosti.

Koupíte jako knihu, e-knihu nebo audioknihu