Honza Mayer a Martin Křivánek posilují JIC. Startupům přinesou obchodní i produktové know-how
23. 9. 2025

Honza Mayer a Martin Křivánek posilují JIC. Startupům přinesou obchodní i produktové know-how

Tým JICu posílili dva noví kolegové – Honza Mayer a Martin Křivánek. Přinášejí zkušenosti ze startupů, velkých technologických firem i mezinárodního prostředí. Jejich úkol? Pomáhat startupům i scaleupům růst – od ladění produktů přes obchodní strategie až po dosažení dalších milníků. V rozhovoru pro JICmagazín prozrazují, proč se rozhodli právě pro JIC i na co se v nové roli těší. 

Kdy jste se poprvé potkali s JICem?

Martin: Osobně loni, když jsme se po letech ve Švýcarsku vrátili s rodinou do Brna – začal jsem s JICem spolupracovat jako externí expert. O JICu jsem samozřejmě pravidelně slýchal od kamarádů, kteří tu se svými startupy procházeli programy.
 

Honza: U mě to bylo dřív – poprvé jsem na JIC přišel jako startupista v inkubátoru. A pak znovu později, když jsme s firmou řešili majitelské otázky. Tehdy mi JIC opravdu hodně pomohl.

Jaké profesní zkušenosti si do JICu přinášíte?

Honza: Začínal jsem jako programátor, vyvíjel jsem komponenty do družic. Postupně jsem se ale posunul od čisté technologie k byznysu – založil jsem vlastní startup, který jsem prodal, a čtyři roky jsem pak vedl československou část Heureky. To, co dneska můžu nabídnout, jsou hlavně zkušenosti s hledáním zákazníků, škálováním B2B prodeje a nastavováním obchodních procesů. 

Martin: Já po studiu informatiky začal pracovaj jako management konzultant v BCG, následně jsem prošel jako produktový manažer několika technologickými firmami – od Seznamu, MSD přes Google ve Švýcarsku. Po návratu zpět do Brna jsem v SAPu vedl tým produktových manažerů. Nejbližší je mi softwarový svět a produktové řízení: způsoby, jak zjistit skutečnou potřebu zákazníků, jak z nápadu postavit produkt a jak propojit produkt s byznysovou strategií a marketingem.

Proč jste se rozhodli právě teď podpořit startupy v JICu?

Martin: Hlavní důvod je pro mě návrat do Česka. Beru to jako šanci poznat místní inovační prostředí a zapojit se do něj. Mám rád, když technologie řeší reálné problémy lidí – a právě v tom startupy potřebují podporu. Chci jim pomoct tím, co umím, a zároveň je pro mě zajímavé více pochopit, jak celý inovační ekosystém funguje – od univerzit až po investory.

Honza: U mě je to trochu osobní – narodilo se nám třetí dítě a zůstali jsme v Brně, takže jsem chtěl omezit cestování. Zároveň cítím, že je čas něco vrátit do ekosystému, protože sám jsem podporu JICu zažil. A hlavně – mě to strašně baví. Být v kontaktu s novými projekty a lidmi, kteří hledají cestu na trh, je pro mě hodně naplňující.

V jakých oblastech budete startupům nejvíc užiteční?

Martin: Já se soustředím na produkt. U startupů v úplném začátku je to hlavně o tom, najít skutečný problém a postavit kolem něj řešení. U větších firem je to pak rozvoj produktů, hledání nových segmentů a nastavení spolupráce napříč týmy uvnitř firmy. A k tomu mi mimochodem hodně pomáhá i zkušenost ze skautu – práce s týmy, vedení mladých lídrů a nastavování procesů tak, aby lidi mohli růst a fungovali spolu.
 

Honza: Vlastně se moc dobře doplňujeme – Martin je silný v produktu – a na dobrém produktu můžeme stavět silný obchod. A tady zase vidím svoji silnou stránku a svoji roli – pomoct firmám najít zákazníky a nastavit prodej tak, aby firma rostla. Ať už jde o B2B obchod, expanzi do zahraničí nebo velká partnerství.

Na co se v JICu nejvíc těšíte?

Honza: Upřímně? Na to, že budu zase blíž lidem. Poslední roky jsem hodně cestoval a teď se těším na přímý kontakt. Nejvíc mě baví začátky – hledání product-market fit a ten moment, kdy něco začíná růst. To je vždycky obrovská energie.

Martin: Já se také těším na setkávání s lidmi – ať už jsou to vědci, investoři, nebo zakladatelé startupů. Baví mě poslouchat jejich příběhy, hledat, jak jim můžu pomoct, a zároveň si sám rozšiřovat obzory. Už za první tři týdny jsem potkal spoustu zajímavých lidí a jsem zvědavý, co přijde dál.

Jan Mayer
Jan Mayer
„Honza začínal jako programátor (už na střední mimochodem byl na bedně v celostátní programátorské soutěži Becherovka Game) a během studií na FIT VUT se podílel i na vývoji komponentů do družic. V roce 2010 spoluzaložil firmu Dataweps, kterou o osm let později úspěšně prodal společnosti Heureka Group. V ní pak čtyři roky působil jako Managing Director pro Česko a Slovensko, vedl týmy napříč devíti trhy v CEE a řešil obchodní strategii i expanzi. Stejně tak vedl za Heureka Group vyjednávání v Evropské komisi. Do JICu přináší kombinaci technologického backgroundu a byznysového know-how. Nejvíc ho baví práce s firmami v rané fázi, kdy hledají product-market fit.“
Martin Křivánek
Martin Křivánek
„Martin vystudoval informatiku na FI MUNI, pracoval jako management konzultant v poradenské firmě BCG a poté jako produktový manažer v Seznam.cz na Vyhledávání či v farmaceutické firmě MSD. Necelých pět let vedl Creator část YouTube Channel Memberships – fan funding produkt používaný statisíci youtubery po celém světě – v evropském hubu Googlu v Zurichu. Po návratu do Brna vedl tým produktových manažerů v SAPu. Nejbližší je mu softwarový svět a produktové řízení – od hledání potřeb zákazníků, nastavování produktové strategie až po nastavování procesů při růstu firmy. Kromě technologického backgroundu si přináší i dlouholetou zkušenost ze skautu, kde od dětství vedl oddíl, organizoval setkání pro tisíce lidí a pořádá kurzy pro mladé vedoucí.  Těší se na práci se startupy i scaleupy, kterým chce pomáhat stavět skvělé produkty.“