Cirkulární Česko 3 přináší inspirativní příběhy
Publikace Cirkulární Česko 3 přináší pohled do zákulisí osmi firem – mapuje výzvy, kterým čelí, představuje jejich cirkulární řešení a výsledky, jichž s nimi dosáhly. Celkem jde o dvacet stran plných inspirace nejen pro podnikatele a manažery, ale třeba i pro zástupce organizací, měst a obcí i pro širokou veřejnost. Pro publikaci Cirkulární Česko platí, že co rok, to jedno vydání. O dobré příklady totiž není nouze. Ukazujeme příklady z širokého spektra odvětví, které pro ostatní firmy mohou sloužit jako inspirace. Čtenáři se dozví, jak získat fotovoltaický panel za korunu, jak pomocí takzvané precyklace vyrábět znovupoužitelné obaly, že je možné z recyklovaného reziduálního plastu vyrábět třeba palety a z odpadního textilu opětovně použitelnou surovinu i jak vypadá práce architektonického studia, které vyznává koncept tzv. „slow development“. Příběhy firem doplňují pohledy na cirkulární ekonomiku z různých úhlů očima odborníků z jednotlivých institucí, které se tématu věnují.
„Příběhy firem jsou nadčasové, to vidíme i na příkladu předcházejících vydání publikace, které si stáhlo přes dvacet tisíc lidí.“
Soňa Jonášová, INCIEN
„V současném lineárním světě je ekonomický růst spojen s rostoucí spotřebou materiálů. Ročně ze země vyextrahujeme 100 miliard tun materiálu a jen 9 % z něj pak vracíme do oběhu. Řešení ale existují a o dobré příklady není nouze ani u nás.“
Cyril Klepek, Cyrkl.com
„Inovační vývoj je nesmírně rychlý a potenciál cirkulárního modelu si uvědomuje čím dál více podnikatelů.“
Michal Veselý, CMO JICu
„Existuje velká mezera mezi sympatickým konceptem cirkularity a jeho realizací, která vyžaduje odvahu změnit status quo u řady normálních věcí – například proč není zelená elektřina nebo cirkulární zadávání normální jak ve veřejném, tak soukromém sektoru – a důslednost až do úplného detailu. Je tedy dobré si přiznat, že cirkularita i udržitelnost nejsou stav, ale proces a celkový hodnotový postoj.“
Petr Vítek, ředitel Impact Hubu
„Pojem cirkulární ekonomiky pro většinu z nich už není neznámým. Potřebují ale vidět, že jim přináší i ekonomické výhody. A to nejlépe uvidí právě na konkrétních příkladech z praxe.“
Jaroslav Mojžíš, Direct People