Cloudové služby: jaké povinnosti musíte splňovat?

Softwarové produkty se stále častěji poskytují formou služby přes internet. Cloudová řešení přinášejí řadu výhod pro poskytovatele i pro jejich zákazníky. Pokud ale své produkty a služby tímto způsobem už nabízíte, nebo o tom teprve uvažujete, je důležité znát povinnosti, které na poskytovatele cloudových služeb kladou evropské předpisy – jak ty stávající, tak nové.

O čem bude řeč?

Náš seminář vám na praktických příkladech představí klíčová evropská nařízení a směrnice v této oblasti:
  • Digital Services Act, který od loňského roku bojuje proti nezákonnému obsahu na internetu a stanoví, kdy je poskytovatel služby za takový obsah odpovědný
  • Data Act, který od letošního září uloží poskytovatelům cloudových služeb povinnost umožnit přenositelnost zákazníkových dat k jinému poskytovateli
  • GDPR s dopadem na všechny poskytovatele cloudových služeb, u kterých si zákazníci ukládají osobní údaje (důležité například pro healthtech, fintech a další)
  • stručně se zastavíme i u směrnice NIS2 a nařízení DORA věnovaných kybernetické bezpečnosti
Řekneme si, co všechno evropské předpisy považují za cloudovou službu. Dozvíte se, jak podle nich upravit svoje obchodní podmínky, jaké informace povinně zveřejňovat na webu a jak nastavit svoje vnitřní procesy. Ukážeme vám, jak můžete zákonné povinnosti splnit efektivně, s co nejmenší zátěží pro vaši hlavu i rozpočet. Odnesete si checklisty povinností dle jednotlivých předpisů, abyste na nic nezapomněli. A také vám chceme ukázat, že evropská regulace nemusí být jen nutným zlem, ale můžete ji využít jako svoji konkurenční výhodu. 

Pro koho je akce vhodná?

  • pro všechny, kdo nabízí své produkty a služby vzdáleným přístupem, například prostřednictvím webových, desktopových nebo mobilních aplikací
  • pro ty, kteří svůj cloudový produkt nebo službu připravují a přemýšlí nad vhodným obchodním modelem
  • pro všechny poskytovatele cloudových služeb – ať už své služby nabízíte B2B nebo B2C, vaši zákazníci jsou v Česku, Evropě nebo ještě dál, a své služby považujete za SaaS, PaaS, IaaS nebo jiný model 

Vstupné 

Vstupné na akci je 250 Kč. Po vyplnění přihlašovacího formuláře, přes tlačítko Mám zájem o akci, vám pošleme údaje k platbě e-mailem. A po zaplacení s vámi napevno počítáme.

Náš host

Petr Žídek je partner a advokát advokátní kanceláře Feichtinger Žídek Fyrbach advokáti s.r.o. Je oceňovaným odborníkem na IT právo, duševní vlastnictví a ochranu osobních údajů. Jako advokát s více než 15letou praxí má za sebou celou řadu zkušeností v oblasti IT, telekomunikací, ale také veřejného financování. Mezinárodní žebříček The Legal 500 ho zařadil mezi Leading Individual v kategorii TMT – Technology, Media, and Telecommunications. Aktuálně ho nejvíc těší podpora a poradenství ve firmách, které vyvíjejí digitální produkty – startupy či zavedené české a zahraniční IT společnosti.
Petr Žídek
Petr Žídek
Partner a advokát
Feichtinger Žídek Fyrbach advokáti s.r.o.
Základní informace
Datum, čas
18. 6. 2025 16.30–18.30
Místo konání
JIC INMEC, Purkyňova 127, 612 00 Brno-Medlánky
Cena
250 Kč
vč. DPH
Kontaktní osoba
Natálie Vencovská
Natálie Vencovská
JIC
Přidat do kalendáře
Přehled smluvních dokumentů
Mám zájem o akci