Od 1. února se můžou firmy hlásit o kreativní vouchery

1.2.2016

Vyzkoušet si spolupráci s kreativci se stává pro firmy dostupnější. JIC kreativní voucher umožňuje firmám získat poukaz na vylepšení prezentace svých produktů a služeb navenek. Od začátku února se můžou zájemci registrovat na stránkách JIC a do 25. března požádat o voucher.

Jaký je pro firmy postup? Firma se sídlem nebo provozovnou na jižní Moravě se registruje na stránkách JIC KREATIVNÍ VOUCHER. Absolvuje workshop o spolupráci s kreativci a jednoho z nich si vybere. Společně vytvoří návrh spolupráce a firma ho nahraje na web JIC. Pokud firma získá voucher, dostane za spolupráci s kreativcem zpět až 75 % nákladů (maximálně ale 100 tisíc korun). Seznam kreativců, ze kterých si můžou vybrat partnera ke spolupráci, najdou firmy v kreativní galerii. Do ní se mohli zaregistrovat prověření profesionálové, kteří se na trhu pohybují minimálně pět let. Pochází z oborů jako je grafika, design, marketing, copywriting, tvorba webových stránek, ale i fototagie nebo práce s videem, hudbou a zvukem.

Za projektem stojí Brno ve spolupráci s JIC, který s technologickými firmami spolupracuje už téměř třináct let. Za tu dobu si mnohokrát ověřil, že podnikatelé mají částo know-how na špičkové úrovni, hůře se jim ale daří přínos svých technologií odkomunikovat ven. „Profesionálové z kreativních odvětví můžou přispět k vylepšení prezentace produktů, procesů a služeb firem tak, aby společnosti rozvíjely svou pozici na trhu a byly schopné oslovit dostatečné množství klientů na stávajících i nových trzích,“ vysvětluje ředitel JIC Jiří Hudeček. Jedním z cílů projektu je, aby si představitelé firem uvědomili přidanou hodnotu kreativních řešení pro svůj byznys. „Podle studie mapující místní kreativní odvětví je v Brně několik tisíc profesionálů v oblasti kreativního průmyslu. Ti všichni mohou firmám pomoci být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uvádí brněnský primátor Petr Vokřál.

Nepodceňovat správnou komunikaci navenek se naučili i v softwarové společnosti CleverMaps. „Ve firmě jsme pociťovali dopady chybějícího vedení marketingu. Vedli jsme nekonečné porady k webu, ke kterému se vyjadřoval každý. Nadšeně jsme rozjížděli dílčí aktivity, třeba přípravou novinového článku, nad kterým spálilo spoustu času hned několik lidí z týmu, ale s výsledkem pak stejně nebyli spokojení,“ popisuje dřívější situaci zakladatel CleverMaps Jan Sirotek. Uvědomili si, že jim chybí strategie. Do firmy zapojili interim manažera pro oblast marketingu a komunikace Jiřího Grunda. Výsledkem jsou produkty popsané tak, aby si zákazník udělal jasný obrázek o hodnotě, kterou mu přinášejí, spuštění marketingu v zahraničí a zavedení výkonnostního marketingu v produktové oblasti. Případové studie, kdy spolupráce s kreativci firmám pomohla s růstem byznysu, najdete na stránkách projektu JIC KREATIVNÍ VOUCHER.

Podobný projekt má v tuzemsku premiéru. Brno na něj vyčlenilo 4 miliony korun. Už v minulosti bylo pionýrem podpory spolupráce firem a vědců prostřednictvím inovačních voucherů, které taktéž zavedlo jako první v republice. Losování podpořených kreativních spoluprací se odehraje 27. dubna na JIC.

Kontakt pro média: 

Halina Jílková, 602 410 751, jilkova@jic.cz


JIC (Jihomoravské inovační centrum) www.jic.cz

JIC podporuje lidi ve vytváření a rozvoji firem, které mění svět. Jeho služby využívají začínající podnikatelé ve fázi prvotního nápadu, rychle rostoucí startupy i zavedené technologické firmy. Za 12 let své existence akceleroval více než 200 inovativních společností, podpořil spolupráci vědců a firem v celkové hodnotě 49 milionů korun a byl u vzniku 30 startupových firem, které získaly celkovou investici přes 122 milionů korun. Přispívá tak ke zvyšování počtu kvalifikovaných pracovních míst v regionu a posiluje konkurenceschopnost Jihomoravského kraje.

Vždy o krok před konkurencí.
Všechny novinky se k vám dostanou jako k prvním.