O JIC KREATIVNÍ VOUCHER usiluje 235 firem

5.4.2016

Celkem 235 firem chce spolupracovat s kreativci v rámci JIC KREATIVNÍ VOUCHER. Cílem projektu je motivovat lokální společnosti k využívání místních kreativních profesionálů, a podpořit tím podnikání obou stran. Firmy, které voucher v hodnotě až 100 tisíc korun dostanou, vylosuje brněnský primátor Petr Vokřál 27. dubna.

JIC KREATIVNÍ VOUCHER je jednorázový poukaz na spolupráci mezi jihomoravskou firmou a jihomoravským kreativcem, ať už se jedná o freelancera, studio nebo agenturu. Ti budou díky voucheru zlepšovat prezentace firemních produktů a služeb. „Zdokonalí-li společnosti komunikaci navenek, rozvinou tak i svou pozici na trhu a získají nové klienty,“ popisuje jeden z předpokládaných přínosů spoluprací ředitel JIC Jiří Hudeček.

Firmy vybíraly během února a března ze speciálně zřízené kreativní galerie, do které se úspěšně zaregistrovalo celkem 177 kreativců. Nejvíce se jich zaměřuje na grafický design (78), dále webdesign (70), tvorbu videí (38) a marketingové strategie (33). Společnosti žádající o voucher mají podle odevzdaných žádostí největší zájem o spolupráci v oblasti webové prezentace. Na webu chce s kreativci spolupracovat zhruba třetina žadatelů, na grafice pak čtvrtina a na videu pětina žadatelů.

Peníze na vouchery v hodnotě 4 miliony korun věnovalo město Brno. „Mapování kreativních odvětví v Brně odhalilo, že v nich pracuje téměř každý desátý zaměstnanec. Celkový roční obrat tohoto odvětví činí 24 miliard korun. Cílem těchto voucherů je, aby zdejší firmy takového potenciálu naplno využívaly,“ uvádí brněnský primátor Petr Vokřál.

Na losování kreativních voucherů čeká například firma Kinalisoft. S pomocí kreativců chce přiblížit potenciálním zákazníkům odbornou oblast, které se věnuje. „Narážíme na to, že málokdo tuší, co vlastně počítačové vidění znamená, a jaké uplatnění může mít. Už dlouho jsme přemýšleli nad tím, že bychom rádi natočili osvětové video, které by to jednoduše vysvětlilo. Ale v záplavě jiných potřeb firmy video dosud nemělo takovou prioritu, abychom se do realizace skutečně pustili. Až výzva zúčastnit se kreativních voucherů nás přinutila spojit se s videotvůrci z kreativní galerie a udělat tak důležitý krok k jeho vytvoření,“ uvádí zakladatel firmy KinaliSoft Radek Štourač.

O tom, kdo nakonec JIC KREATIVNÍ VOUCHER dostane, rozhodne losování 27. dubna v 15:00 v Rytířském sále Nové radnice města Brna. Každý z vylosovaných získá poukaz na úhradu spolupráce do výše 75 procent nákladů, maximálně pak 100 000 korun. Projekt Jihomoravského inovačního centra a Brna je českou premiérou, obdobně kreativce podporují například v Manchesteru nebo Salzburgu. Další informace o voucherech jsou na stránkách https://www.jic.cz/kreativni-voucher.

Kontakt pro média:  Martina Pelcová, 602 476 863, pelcova@jic.cz

JIC (Jihomoravské inovační centrum) www.jic.cz

JIC podporuje lidi ve vytváření a rozvoji firem, které mění svět. Jeho služby využívají začínající podnikatelé ve fázi prvotního nápadu, rychle rostoucí startupy i zavedené technologické firmy. Za 12 let své existence akceleroval více než 200 inovativních společností, podpořil spolupráci vědců a firem v celkové hodnotě 49 milionů korun a byl u vzniku 30 startupových firem, které získaly celkovou investici přes 122 milionů korun. Přispívá tak ke zvyšování počtu kvalifikovaných pracovních míst v regionu a posiluje konkurenceschopnost Jihomoravského kraje. 

Vždy o krok před konkurencí.
Všechny novinky se k vám dostanou jako k prvním.