Fundlift a JIC zajistily 7 milionů korun pro carsharing AJO.cz a posílají sdílená auta do dalších českých měst

11.11. 2016

V Praze 11. listopadu 2016 – Online služba pro sdílení aut AJO.cz vzbudila na investiční platformě Fundlift masívní zájem investorů a získala ne původně žádané 3 miliony korun, ale po navýšení rovnou 5 milionů korun. Na významné rozšíření flotily aut, posílení týmu a expanzi carsharingu do dalších měst včetně Prahy a Ostravy následně získává další 2 miliony korun od Jihomoravského inovačního centra. Carsharing je ve velkých městech výhodnější než vlastní auto, tvrdí světové studie. Česko stojí na prahu tohoto boomu a úspěch AJO.cz to potvrdil.

Celkem 5 milionů korun od 201 investorů získala služba AJO.cz na Fundliftu výměnou za celkem 16,36 procenta podílu na základním kapitálu firmy. Nejvyšší z celkem 230 investic zní na částku 305 tisíc korun. Dalších 11 investorů investovalo přes platformu Fundlift do AJO.cz částku vyšší než 100 tisíc korun. „Úspěch kampaně pro AJO.cz ukazuje, že čeští investoři vnímají jako smysluplný a funkční model carsharingu ve velkých městech stejně, jako investoři na jiných trzích, kde tento business model funguje již déle. Jsme rovněž velmi potěšeni, že se podařilo úspěšně uzavřít kampaň, kde se ko-investorem vedle investorů platformy Fundlift stává JIC Ventures jako jeden z předních českých technologických akcelerátorů,“ říká Andrea Lauren, šéfka Fundliftu.  

AJO.cz je jedinou carsharingovou službou v Česku, která nabízí čistě online registraci, návaznou platbu kartou a možnost vyzvednout si sdílené auto ihned po dokončení registrace pomocí chytrého telefonu. Společnost Klimek Motion s.r.o. provozuje AJO.cz od roku 2013. „Získaná investice je pro AJO.cz obrovským impulsem, díky kterému můžeme výrazně urychlit vývoj a expanzi naší carsharingové platformy a rozšířit pokrytí cílových oblastí sdílenými auty. Jedno sdílené auto nahradí zhruba deset aut v osobním vlastnictví. Čím více sdílených aut přidáme do ulic našich měst, tím více parkovacích míst se uvolní a tím lépe se bude žít ve městech, kde působíme. Již blízká budoucnost míří k autonomním autům bez řidiče a AJO.cz bude ideálním prostředím pro jejich nasazení a pro provozování nového typu mobility. Na tuto jízdu se extrémně těším a právě ukončené investiční kolo nás k ní posunulo o kus blíže,“ říká Jaromír Klimek, zakladatel společnosti.

Po úspěšné kampani na Fundliftu vstupuje jako koinvestor do AJO.cz také JIC, který přidá společnosti skrze svou dceřinou společnost JIC VENTURES další 2 miliony korun. JIC měl šanci prověřit si slibnost projektu během půlroční spolupráce v programu JIC MASTER, který je určený rostoucím firmám. „Podle propočtů opřených o nezávislé studie má český trh s carsharingem potenciál osmdesáti tisíců zákazníků. Optimistické odhady mluví dokonce až o sto patnácti tisících zákazníků. Vzhledem k neudržitelné dopravní situaci v největších českých městech je na čase tento trh rozpohybovat,“ říká Jiří Hudeček, CEO JIC. Společnost AJO.cz tedy díky společné investici skrze Fundlift a JIC získává celkem 7 milionů korun.

Carsharing je komerčně velmi úspěšný systém krátkodobé zápůjčky aut, rozvinutý zatím především ve velkých městech zemí západní Evropy a v USA. Podle nezávislých studií je pro obyvatele velkých měst, kteří autem ročně najedou 10 až 15 tisíc kilometrů, finančně výhodnější než vlastní auto. Podle německé společnosti Statista.com funguje už dnes jedno sdílené auto na tisíc obyvatel v Berlíně, Hamburgu, Mnichově či Frankfurtu. Pro Prahu by totéž znamenalo 1 000 až 1 500 sdílených aut, pro Brno 300 až 450 aut, pro Ostravu 240 až 350 aut. Analytická společnost Frost & Sullivan vidí jako dlouhodobě udržitelný poměr mezi zákazníky a sdílenými auty 50:1. Světové průzkumy obvykle hovoří o blízkém růstu trhu o zhruba 40 % ročně. 


Pro více informací:

Andrea Lauren                                                                                              

CEO, Fundlift                                                                                  

Tel.: +420 724 896 609                                                                                 

E-mail: lauren@roklen.cz                                                          

O Fundliftu:

Fundlift umožňuje veřejnosti na webových stránkách www.fundlift.cz investovat online přímo do jednotlivých firem. Jedná se o investování prostřednictvím veřejné nabídky cenných papírů, kterou řídí a administruje firma Roklen jako obchodník s cennými papíry. Minimální investovaná částka je obvykle 500 Kč. Investorem se může stát každý – investování je zdarma, bez poplatku. Upisovací období je u projektů stanoveno individuálně, zpravidla na 60–90 dní. Pokud se nevybere během upisovacího období celá požadovaná částka, kampaň se zruší a Roklen peníze vrací investorům. V případě úspěšného úpisu se investoři stávají klienty Roklen360, obchodníka s cennými papíry, který spravuje cenné papíry pod dozorem České národní banky.

Všechny emise vystavené na platformě Fundlift od jejího spuštění 31. května 2016 byly dosud úspěšně upsány, ve většině případů při navýšení původní požadované částky. Jedná se o dluhopisy pro řetězec rychlého občerstvení s mexickým jídlem Burrito Loco, Pivovar Zvíkov a výrobce nápojů s doplňky zdravé stravy Isoline, emise konvertibilních certifikátů pro projekt EnLog, online platformu pro prodej ojetých a nových aut Carismo, 3D produktovou fotobanku 3DOID a platformu pro investování do umění ARTSTAQ, a také neveřejnou nabídku investovat do podílu v technologickém akcelerátoru StartupYard. Fundlift dosud zaznamenává 100% úspěšnost všech kampaní.

O Roklenu:

Fundlift je součástí finanční skupiny Roklen, která byla založena v roce 2014 jako první česká FinTech investiční banka. Roklen nabízí finanční služby podnikatelům, společnostem i privátním klientům: devizové směny a platby RoklenFx, služby Corporate Finance, ekonomické a finanční zpravodajství Roklen24.cz, obchodování s cennými papíry a investičními instrumenty a služby asset managementu. Roklen podléhá regulatornímu dohledu České národní banky.

O JIC:

JIC (Jihomoravské inovační centrum - www.jic.cz) podporuje lidi ve vytváření a rozvoji firem, které mění svět. Jeho služby využívá každoročně přibližně stovka  firem, ať už ve fázi prvotního nápadu, rychle rostoucího startupu i zavedené technologické firmy.  Začínající společnosti, které prošly programy JIC, už vytvořily více než 1 400 nových pracovních míst a další stovky míst v navazujících službách. Za 13 let své existence nastartoval JIC téměř 360 spoluprací mezi vědci a firmami. Těmito a dalšími aktivitami pomáhá JIC zvyšovat konkurenceschopnost jižní Moravy a budovat z ní jeden z nejinovativnějších regionů Evropy.

Vždy o krok před konkurencí.
Všechny novinky se k vám dostanou jako k prvním.