Fundlift a JIC pošlou sdílená auta do dalších českých měst. Carsharing AJO.cz si říká o pět milionů korun

14.10.2016

V Praze 14. října 2016 – Online platforma pro sdílení aut AJO.cz vstupuje na Fundlift. Na významné rozšíření flotily aut, posílení týmu a expanzi carsharingu do dalších měst včetně Prahy a Ostravy si říká o 3 miliony korun výměnou za podíl ve firmě. Další 2 miliony korun pak AJO.cz získá od Jihomoravského inovačního centra. Carsharing je ve velkých městech výhodnější než vlastní auto, tvrdí světové studie. Česko stojí na prahu tohoto boomu.

Carsharing je komerčně velmi úspěšný systém krátkodobé zápůjčky aut, rozvinutý zatím především ve velkých městech zemí západní Evropy a v USA. Podle nezávislých studií je pro obyvatele velkých měst, kteří autem ročně najedou 10 až 15 tisíc kilometrů, finančně výhodnější než vlastní auto. Podle německé společnosti Statista.com funguje už dnes jedno sdílené auto na tisíc obyvatel v Berlíně, Hamburgu, Mnichově či Frankfurtu. Pro Prahu by totéž znamenalo 1000 až 1500 sdílených aut, pro Brno 300 až 450 aut, pro Ostravu 240 až 350 aut. Analytická společnost Frost & Sullivan vidí jako dlouhodobě udržitelný poměr mezi zákazníky a sdílenými auty 50:1. To by v ČR dávalo potenciál 80 a více tisíc zákazníků. Světové průzkumy obvykle hovoří o blízkém růstu trhu o zhruba 40 % ročně.

„Carsharing má v Česku velkou budoucnost. Naši službu provozujeme již přes dva roky v Brně, kde dnes máme flotilu 11 aut, zhruba 200 klientů a vidíme skutečný zájem zákazníků, kteří se opakovaně vrací. Velikost českého trhu, měřeno budoucím obratem, vidíme ve stovkách miliónů korun při ziskovosti 25 až 35 procent.  Carsharing má podporu brněnského i pražského magistrátu, které vidí přínos naší služby v uvolnění dopravního zatížení měst, a to především ohledně parkovacích míst, protože jedno sdílené auto nahradí zhruba deset aut v osobním vlastnictví,“ říká Jaromír Klimek, zakladatel společnosti.

AJO.cz je jedinou carsharingovou službou v Česku, která nabízí čistě online registraci, návaznou platbu kartou a možnost vyzvednout si sdílené auto ihned po dokončení registrace pomocí chytrého telefonu. AJO.cz provozuje společnost Klimek Motion s.r.o. od roku 2013. „Carsharing je atraktivní pro mnohé obyvatele měst, kteří auto mít nechtějí ať kvůli nákladům na jeho pořízení a provoz, nebo kvůli starostem spojeným s parkováním či starosti o životní prostředí. Jako carsharingový provider může AJO.cz získat také skvělou pozici pro budoucnost v podobě provozování autonomních aut bez řidiče,“ říká Andrea Lauren, šéfka Fundliftu.

V únoru 2016 AJO.cz úspěšně prošlo výběrovým procesem programu JIC MASTER Jihomoravského inovačního centra, z jehož akcelerátoru vyšel například úspěšný startup Kiwi.com (dříve Skypicker) zakladatele Olivera Dlouhého. AJO.cz program JIC MASTER úspěšně dokončilo a následně společnost prošla i procesem podrobným due diligence ze strany JIC VENTURES, dceřiné společnosti JIC, která se pak rozhodla do AJO.cz investovat. „Službu AJO.cz díky účasti v JIC MASTER dobře známe. Zakladatelé jasně demonstrovali úspěšné komerční použití své služby na trhu, který má podobně jako firma samotná výrazný růstový potenciál. V případě úspěchu kampaně na Fundliftu bude JIC VENTURES do společnosti investovat částku dvou milionů korun. Od spuštění JIC VENTURES v létě minulého roku jde o druhou investici,“ říká Jiří Hudeček, CEO JIC.

Pro více informací:

Andrea Lauren                                                                                              

CEO, Fundlift                                                                                  

Tel.: +420 724 896 609                                                                                 

E-mail: lauren@roklen.cz                                                          


O Fundliftu:

Fundlift umožňuje veřejnosti na webových stránkách www.fundlift.cz investovat online přímo do jednotlivých firem. Jedná se o investování prostřednictvím veřejné nabídky cenných papírů, kterou řídí a administruje firma Roklen jako obchodník s cennými papíry. Minimální investovaná částka je obvykle 500 Kč. Investorem se může stát každý – investování je zdarma, bez poplatku. Upisovací období je u projektů stanoveno individuálně, zpravidla na 60–90 dní. Pokud se nevybere během upisovacího období celá požadovaná částka, kampaň se zruší a Roklen peníze vrací investorům. V případě úspěšného úpisu se investoři stávají klienty Roklen360, obchodníka s cennými papíry, který spravuje cenné papíry pod dozorem České národní banky.

Všechny emise vystavené na platformě Fundlift od jejího spuštění 31. května 2016 byly dosud úspěšně upsány, v mnoha případech i při navýšení původní požadované částky. Jedná se o dluhopisy pro řetězec rychlého občerstvení s mexickým jídlem Burrito Loco, Pivovar Zvíkov a výrobce nápojů s doplňky zdravé stravy Isoline, emise konvertibilních certifikátů pro projekt technologické inovace osvětlení průmyslových budov EnLog, online platformu pro prodej ojetých a nových aut Carismo, nejnověji 3D produktovou fotobanku 3DOID a také neveřejnou nabídku investovat do podílu v technologickém akcelerátoru StartupYard. Fundlift dosud zaznamenává 100% úspěšnost všech kampaní.

O Roklenu:

Fundlift je součástí finanční skupiny Roklen, která byla založena v roce 2014 jako první česká FinTech investiční banka. Roklen nabízí finanční služby podnikatelům, společnostem i privátním klientům: devizové směny a platby RoklenFx, služby Corporate Finance, ekonomické a finanční zpravodajství Roklen24.cz, obchodování s cennými papíry a investičními instrumenty a služby asset managementu. Roklen podléhá regulatornímu dohledu České národní banky.

O JIC:

JIC (Jihomoravské inovační centrum - www.jic.cz) podporuje lidi ve vytváření a rozvoji firem, které mění svět. Jeho služby využívá každoročně přibližně stovka  firem, ať už ve fázi prvotního nápadu, rychle rostoucího startupu i zavedené technologické firmy.  Začínající společnosti, které prošly programy JIC, už vytvořily více než 1 400 nových pracovních míst a další stovky míst v navazujících službách. Za 12 let své existence nastartoval JIC téměř 360 spoluprací mezi vědci a firmami. Těmito a dalšími aktivitami pomáhá JIC zvyšovat konkurenceschopnost jižní Moravy a budovat z ní jeden z nejinovativnějších regionů Evropy.

Vždy o krok před konkurencí.
Všechny novinky se k vám dostanou jako k prvním.