Brno rozdalo firmám kreativní vouchery za 4,5 milionu korun. V losování jich uspělo téměř padesát

Brno, 29. dubna 2021

Příprava marketingové strategie, natočení videa nebo nové webové stránky – to budou některé z výsledků spolupráce firem a kreativních profesionálů, kteří uspěli v letošním programu Kreativní vouchery Brno. Držitele až stotisícových poukazů vylosoval náměstek primátorky Tomáš Koláčný společně se zástupci inovační agentury JIC z osudí, ve kterém bylo celkem 95 projektů. Úspěšné firmy získaly celkem 4,5 milionu korun. 

Mezi vylosovanými byli třeba Matej BalloVojta Rujbr a jejich aplikace HitchMe, která zaměstnancům velkých firem umožňuje spolujízdu a šetřit tak peníze i životní prostředí. Koronavirová pandemie a s ní omezený provoz firem rozvoj HitchMe přibrzdily, proto se rozhodla tento čas věnovat vylepšení aplikace. A díky kreativnímu voucheru může ke spolupráci přizvat brněnskou renomovavanou grafickou designérku Veroniku Rút Fullerovou. Společně s Veronikou chceme graficky propojit HitchMe s další naší aplikací, která slouží zaměstnancům k rezervování parkovacích míst. Naším cílem je také upravit uživatelské prostředí aplikace tak, aby bylo co nejvíce intuitivní a přehledné,“ říká CEO firmy Matej Ballo.

Známá značka vratných kelímků Nicknack zase může díky kreativnímu voucheru využít služeb agentury Lesensky. Společně připraví několikaměsíční kampaň, díky níž chce brněnský výrobce kelímků zvýšit povědomí třeba o svém novém produktu pro teplé nápoje.

Z úspěchu se radoval i Ondřej Veselý. Ten patří do brněnské komunity profesionálů v oblasti strojového učení. Jeho firma Flowerchecker vyvinula aplikaci Plant.ID, která díky umělé inteligenci dokáže rozpoznat druh rostliny podle fotografie. „Vysvětlit laikovi, jak technologie pro rozpoznávání rostlin vlastně funguje, není vůbec snadné. Proto jsme se rozhodli nechat vytvořit grafické materiály a infografiku, aby nám v tom pomohly,“ upřesňuje Veselý, na co využije firma kreativní voucher. 

Brno prostřednictvím voucherů cíleně a opakovaně podporuje firmy a kreativní profesionály, letos už pošesté. Za tu dobu podpořilo firmy celkovou částkou 25,5 milionů korun. „Podpora podnikání a rozvoje kreativních odvětví je jednou z priorit současného Brna. Kreativní vouchery Brno patří mezi nejosvědčenější nástroje propojující kreativce s ostatními obory regionálního podnikání. Mnoho majitelů malých a středních podniků si až díky Kreativním voucherům Brno uvědomilo, že právě služby kreativců jim mohou pomoci oslovit nové klienty a zvýšit tržby. Opatření spojená s pandemií covid-19 jasně ukázala „zranitelnost“ kamenných obchodů a provozoven a urychlila rozvoj e-komerce. A především online prostředí je silnou stránkou mnoha kreativních odvětví. Dobrá zpráva také je, že letos jsme se – i kvůli pandemii – rozhodli projekt otevřít firmám z více oblastí,“ říká náměstek primátorky města Brna Tomáš Koláčný.

Jedním z cílů kreativních voucherů je ukázat, že spolupráce s kreativci může podnikání výrazně nastartovat. „Kreativci mají často na službu nebo produkt úplně jiný pohled než lidé uvnitř firmy. Díky kreativním voucherům se nám daří do firem dostávat právě ten pohled zvenku,“ říká Zdeňka Kujová s tím, že finální výsledky průzkumu hodnotícího uplynulé čtyři ročníky budou k dispozici v průběhu května.

Jihomoravská metropole nabídla kreativní vouchery jako první v Česku v roce 2016 a inspirovala tím i další kraje. V předchozích pěti ročnících se zapojilo přes 700 malých nebo středních firem z jižní Moravy. Poukaz získalo včetně letošního ročníku 277 firem. „Firmám dáváme možnost si za zlomek celkových nákladů vyzkoušet spolupráci s kreativními průmysly a vidíme výborné výsledky. Většina spolupráce se v rámci kreativních voucherů totiž natolik osvědčí, že firmy chtějí s kreativními odborníky spolupracovat i nadále již bez podpory,“ vysvětluje primátorka města Brna Markéta Vaňková.