Brněnský software na automatické nahrávání a analýzu fotbalových zápasů dobývá zahraniční ligu

15.12. 2016

Na úspěchu nejlepších fotbalových klubů se čím dál častěji podepisují i moderní technologie. Uživatelsky nejpřívětivější nástroj na přesnou analýzu zápasů nabízí brněnská firma Camvision. Po nizozemských trenérech si jej osvojují také rakouští či portugalští sportovci. Je jen otázkou času, kdy přijde řada také na české stadiony.

Camvision umí bezobslužně zaznamenat pomocí videa celé utkání a zároveň k němu dodat nástroje na jeho grafickou analýzu. Týmy si tak můžou zpětně přehrát celý zápas a probrat správnost své taktiky v klíčových okamžicích. Pro lepší názornost dodává firma trenérům a jejich hráčům tzv. elektronickou tužku. S tou pak můžou na milimetry přesně měřit vzdálenost hráčů, sledovat trajektorii míče nebo kontrolovat polohu v rámci hřiště.

Světové fotbalové kluby si své výkony různými způsoby obrazově zaznamenávají, software Camvision jim však poskytuje zdaleka nejjednodušší a nejefektivnější nástroj. „Naší výhodou je, že přinášíme plně automatizované řešení. Umíme panoramaticky natočit celý zápas bez nutnosti angažovat živého kameramana. Obraz se pak automaticky přenáší do analytického softwaru. Díky tomu může trenér během důležitého zápasu analyzovat společně s týmem dosavadní hru už v šatně během přestávky mezi oběma poločasy,“ vysvětluje unikátnost produktu zakladatel společnosti Camvision Igor Potúček.

Možnosti rychlé a pohodlné analýzy zatím nacházejí odevzvu především za hranicemi. Když se ve Vídni otevíral nový fotbalový stadion klubu SK Rapid Wien a domácí tým se tam utkal s klubem Chelsea F. C., kamery Camvision byly při tom. „Jsme z řešení nadšení. Věříme, že nám pomnůže zlepšit naše sportovní výkony,“ uvádí sportovní manažer vídeňského klubu Stefan Ebner, který se rozhodl Camvision využívat. Stejný software mají také nizozemské kluby ADO Den Haag, Excelsior a Feyenoord nebo portugalská reprezentace, která si řešení pořídila na své tréninkové hřiště.

Vysokou expertízou ve zpracovávání obrazu zaujala firma také brněnský JIC. „Přichází k nám firmy se zajímavými technologiemi, málokterá se ale hned v počátcích může pochlubit tak prestižní referencí, jako měl od nizozemského klubu Feyenoord Igor Potúček,“ uznává Jiří Hudeček. Kvalitním know-how i klientem zaujal začínající podnikatel porotu na výběrovém dni, díky čemuž se se svou firmou dostal do šestiměsíčního programu JIC MASTER. Konzultace mu pomohly přehodnotit dosavadní strategii a dostat se blíž k zákazníkům a jejich potřebám. Výsledkem je unikátní produkt, se kterým by po zahraničním úspěchu tvůrci brzy rádi oslovili také Českou fotbalovou ligu.

Kontakt pro média:

Igor Potúček, 773 588 778, potucek@camvision.cz

Martina Pouchlá, 602 476 863, pouchla@jic.cz  


Camvision www.camvision.cz

Camvision nabízí produkt SportAvid umožňuje automaticky nahrávat, analyzovat a vysílat živá utkání týmových sportů. Mezi základní vlastnosti systému patří plně bezobslužný provoz během záznamu při dosažení vizuální kvality srovnatelné s běžným televizním vysláním. Samozřejmostí je možnost vložení virtuální reklamy do vysílaného přenosu či tvorba grafický rozborů herních situací. Cílovou skupinou produktu jsou jak sportovní týmy, které chtějí díky video analýzám zlepšit svůj výkon, tak i televizní či sázkové společnosti poskytující živé přenosy z utkání svým zákazníkům.

JIC MASTER www.jic.cz/master  

Šestiměsíční program JIC MASTER nabízí konzultace s odborníky JIC i externími experty a začlenění do podnikatelského ekosystému JIC. Je určený firmám, které mají inovativní technologický produkt ověřený trhem (má alespoň jednoho platícího zákazníka) a není starší tří let. Mezi absolventy programu JIC MASTER jsou například CleverAnalytics, IoT řešení pro bezdrátovou lokalizaci v budovách Sewio, online faktoringový nástroj Investiční aukce,, dodavatel technologií pro automatické získávání informací z mluvené řeči Phonexia a další. Nejbližší uzávěrka přihlášek do programu je 31. prosince 2016.

JIC (Jihomoravské inovační centrum) www.jic.cz

JIC (Jihomoravské inovační centrum) podporuje lidi ve vytváření a rozvoji firem, které mění svět. Jeho služby využívá každoročně přibližně stovka  firem, ať už ve fázi prvotního nápadu, rychle rostoucího startupu i zavedené technologické firmy.  Začínající společnosti, které prošly programy JIC, už vytvořily více než 1400 nových pracovních míst a další stovky míst v navazujících službách. Za 12 let své existence nastartoval JIC téměř 360 spoluprací mezi vědci a firmami. Těmito a dalšími aktivitami pomáhá JIC zvyšovat konkurenceschopnost jižní Moravy a budovat z ní jeden z nejinovativnějších regionů Evropy.

Vždy o krok před konkurencí.
Všechny novinky se k vám dostanou jako k prvním.