Sdílení zkušeností: Jak najít vhodného zaměstnance?

Tyto zápisky vznikly ze Sdílení zkušeností: Jak na prvního zaměstnance, které se konalo 12. února 2019. Sdílení facilitovala naše expertka Šárka Chládková. Setkání se zúčastnili zástupci z firem  Audified, Mathesio, ALIS-Tech, Wereldo, GPtents, World from space, Safetica, Buildiro.

 

Jak na inzeráty?

  • Ptát se svých zaměstnanců, proč u vás pracují, na co oni v inzerátech slyšeli? Co funguje? Můžou k tomu třeba sloužit firemní snídaně. Toto je skvělý nástroj, jak zjistit, co promovat ve vašich inzerátech.
  • Důležité je komunikovat vizi firmy v inzerátech.  Jaké má firma reálné ambice? To, že člověk má možnost růst s firmou je skvělým vymezením vůči velkým zaměstnavatelům? Co firma nabízí, čím se odlišuje od velkých zaměstnavatelů? -  podíly, velká zodpovědnost, možnost seberealizace, možnost mít podřízené atd. Je třeba to dobře v inzerátech komunikovat.
  • Komunikujte svoji jedinečnost. V čem je vaše firma jedinečná? Jaká je vaše firemní kultura?
  • Tip: Den na zkoušku ve vaší firmě pro ještě nerozhodnutého uchazeče
  • Evidujte, z jakých kanálů k vám chodí relevantní uchazeči, vracejte se k těmto datům.
  • Může fungovat vypisování diplomek – je důležité, aby diplomanti pracovali na reálných casech, je dobré jim nabídnout i part-time (velkou zkušenost s tím má velkou Audified, Alis-Tech)
  • Na firemní web dát sekci „hledáme“ nebo „kariéra“ nebo „pracujte s námi“ apod.
  • Tip! Neomezená dovolená (zkušenost v ARTINu)

 

Výběrová řízení

  • ideál 2 kola výběrového řízení (maximálně 3), nutno mít nějakou standardizaci
  • Je dobré po prvním kole dát úkol, který se pak řeší v rámci druhého kola
  • Tip! - dívat se na datum vytvoření motivačních dopisů
  • Je dobré shrnout dohodnuté podmínky z pohovoru v následném mailu

Vždy o krok před konkurencí.
Všechny novinky se k vám dostanou jako k prvním.

Naše stránky používají soubory cookies. Informace o tom, co jsou soubory cookies a jak vyloučit jejich používání, naleznete zde. Ze souborů cookies vyčteme i některé informace o tom, jak naše stránky používáte a tyto informace nám slouží ke zlepšování a k vytváření statistik o užívání webu.

Byli bychom rádi, abychom s vámi zůstali v kontaktu i poté, co opustíte naše stránky. Proto vás žádáme o souhlas s předáním vašich údajů společnostem Facebook a Google s cílem zobrazení reklamy.

Zásady zpracování Prohlášení o užívání souborů cookies